Сучасний інтернет-маркетинг стоїть на п'яти китах - SEO, SEA, SEM, SMM, SMO. Багато з нас ці абревіатури бачать щодня і чітко знають відмінності, значення, плюси, мінуси, а деякі - й гадки не мають, що це і з чим його їдять. Всі ці абревіатури - методи просування компанії. Почнемо спочатку і розберемо все детальніше.

1. SEO – перші три літери словосполучення search engine optimization. Українською мовою: оптимізація під пошукові системи. Ще зрозуміліше – просування в Гуглі, Яндексі. Тобто це комплекс дій, спрямований на вихід сайту в ТОП пошукової видачі по певних ключових запитах (ключовими словами).

Подібною оптимізацією займаються всі, хто розвиває бізнес в Інтернеті. Інструменти SEO постійно вдосконалюються і поліпшуються. А позиції сайту безперервно змінюються, тому що йде постійна конкурентна боротьба за «місце під сонцем» Google.

Плюси:

  • Довгостроковість. SEO вимкнути не можна так як рекламу.
  • Ресурс відвідує тільки Цільова Аудиторія, яка шукає товар/послугу по ключових запитах.
  • Немає прямої залежності «ціна» – «один відвідувач».
  • Виводити в ТОП можна необмежену кількість ключових слів.
  • Викликає більше лояльності у користувачів.

Мінуси:

  • Та ж довгостроковість: немає моментального ефекту.
  • Необхідно виділяти бюджет.
  • Пошукові системи часто змінюють алгоритми ранжування. Потрібно завжди бути напоготові.

2. SEA – тут у нас звична контекстна реклама (абревіатура від search engine advertising). Про контекстну рекламу у нас є окремий блок статей. Тому вдаватися в подробиці ми тут не будемо.

Якщо порівнювати перший метод і другий, то вони навіть візуально відрізняються. Так, контекстна реклама виглядає як «безвинна» пошукова видача, але користувач все одно може відрізнити рекламу від органічного просування.

Плюси:

  • Миттєва віддача
  • Рекламне оголошення має фіксовану позицію.
  • Можна постійно вносити зміни, коригувати рекламну кампанію.

Мінуси:

  • Реклама працює, поки за неї сплачуються гроші.
  • Може формуватися висока вартість за клік.
  • За кожен додатковий запит необхідно доплачувати гроші.
  • Реклама викликає менше довіри у користувача.
  • Висока конкуренція за місце. Конкуренти можуть його «перебивати».

Дуже часто перші два методи комбінують між собою. Періодично виділяючи бюджет на два інструменти, а іноді – по черзі.


3. SEM – він же маркетинг пошукових систем. Це загальне поняття, тобто вище перелічена комбінація з пошукового просування і контекстної реклами – це SEM.

Що стосується плюсів і мінусів, то вони такі ж, як і в перерахованих вище методах, оскільки пошуковий маркетинг - це їх загальна назва.

4. SMM – досить популярна абревіатура, від англ. social media marketing

Просування в соціальних мережах. Це тренд сучасного маркетингу, адже бізнес поступово переходить в соціальні медіа. Найчастіше таким способом просуваються бізнес-сторінки, а не сайти. SMM включає ряд інструментів, таких як: оформлення бізнес-профілю, створення контент-плану і публікації, вплив через інфлюенсерів, рекламні кампанії, спілкування з підписниками.

Плюси:

  • Підвищує впізнаваність бренду, лояльність покупців.
  • Постійний швидкий зв'язок з аудиторією.
  • Можна почати з невеликим бюджетом.
  • При цікавому контенті - швидке поширення інформації.

Мінуси:

  • Необхідно бути залученим 24/7
  • У деяких сферах просуватися через соц. мережі досить складно
  • Довгоочікуваний результат

5. SMO – оптимізація корпоративного ресурсу під соціальні мережі. Такий собі концентрат інструментів, спрямований на залучення користувачів сайту через соціальні мережі. Цей метод покращує і сайт, і соціальні мережі.

Цей метод комбінує плюси і мінуси перерахованих вище методів.