Сучасний інтернет-маркетинг стоїть на п'яти китах - SEO, SEA, SEM, SMM, SMO. Багато з нас ці абревіатури бачать щодня і чітко знають відмінності, значення, плюси, мінуси, а деякі - й гадки не мають, що це і з чим його їдять. Всі ці абревіатури - методи просування компанії. Почнемо спочатку і розберемо все детальніше.
1. SEO – перші три літери словосполучення search engine optimization. Українською мовою: оптимізація під пошукові системи. Ще зрозуміліше – просування в Гуглі, Яндексі. Тобто це комплекс дій, спрямований на вихід сайту в ТОП пошукової видачі по певних ключових запитах (ключовими словами).
Подібною оптимізацією займаються всі, хто розвиває бізнес в Інтернеті. Інструменти SEO постійно вдосконалюються і поліпшуються. А позиції сайту безперервно змінюються, тому що йде постійна конкурентна боротьба за «місце під сонцем» Google.
Плюси:
- Довгостроковість. SEO вимкнути не можна так як рекламу.
- Ресурс відвідує тільки Цільова Аудиторія, яка шукає товар/послугу по ключових запитах.
- Немає прямої залежності «ціна» – «один відвідувач».
- Виводити в ТОП можна необмежену кількість ключових слів.
- Викликає більше лояльності у користувачів.
Мінуси:
- Та ж довгостроковість: немає моментального ефекту.
- Необхідно виділяти бюджет.
- Пошукові системи часто змінюють алгоритми ранжування. Потрібно завжди бути напоготові.
2. SEA – тут у нас звична контекстна реклама (абревіатура від search engine advertising). Про контекстну рекламу у нас є окремий блок статей. Тому вдаватися в подробиці ми тут не будемо.
Якщо порівнювати перший метод і другий, то вони навіть візуально відрізняються. Так, контекстна реклама виглядає як «безвинна» пошукова видача, але користувач все одно може відрізнити рекламу від органічного просування.
Плюси:
- Миттєва віддача
- Рекламне оголошення має фіксовану позицію.
- Можна постійно вносити зміни, коригувати рекламну кампанію.
Мінуси:
- Реклама працює, поки за неї сплачуються гроші.
- Може формуватися висока вартість за клік.
- За кожен додатковий запит необхідно доплачувати гроші.
- Реклама викликає менше довіри у користувача.
- Висока конкуренція за місце. Конкуренти можуть його «перебивати».
Дуже часто перші два методи комбінують між собою. Періодично виділяючи бюджет на два інструменти, а іноді – по черзі.
3. SEM – він же маркетинг пошукових систем. Це загальне поняття, тобто вище перелічена комбінація з пошукового просування і контекстної реклами – це SEM.
Що стосується плюсів і мінусів, то вони такі ж, як і в перерахованих вище методах, оскільки пошуковий маркетинг - це їх загальна назва.
4. SMM – досить популярна абревіатура, від англ. social media marketing
Просування в соціальних мережах. Це тренд сучасного маркетингу, адже бізнес поступово переходить в соціальні медіа. Найчастіше таким способом просуваються бізнес-сторінки, а не сайти. SMM включає ряд інструментів, таких як: оформлення бізнес-профілю, створення контент-плану і публікації, вплив через інфлюенсерів, рекламні кампанії, спілкування з підписниками.
Плюси:
- Підвищує впізнаваність бренду, лояльність покупців.
- Постійний швидкий зв'язок з аудиторією.
- Можна почати з невеликим бюджетом.
- При цікавому контенті - швидке поширення інформації.
Мінуси:
- Необхідно бути залученим 24/7
- У деяких сферах просуватися через соц. мережі досить складно
- Довгоочікуваний результат
5. SMO – оптимізація корпоративного ресурсу під соціальні мережі. Такий собі концентрат інструментів, спрямований на залучення користувачів сайту через соціальні мережі. Цей метод покращує і сайт, і соціальні мережі.
Цей метод комбінує плюси і мінуси перерахованих вище методів.