Ви ловили себе на тому, що іноді зовсім несвідомо клацаєте по посиланню з заголовком, який передбачає щось захоплююче, скандальне, загадкове? Хоча за фактом всередині знаходиться зовсім банальна стаття, яка не несе ніякої цінності для вас.
Вітаємо! Ви, як і всі, попалися на вудку маркетологів - клікбейт.
Клікбейт - це заголовок, зміст якого навмисно спотворений для залучення уваги читача. Він ніби щось недоговорює, розпалюючи цікавість, і спонукаючи клікнути, щоб дізнатися, що ж всередині.
Зазвичай такі заголовки активно використовуються на сайтах, напханих рекламою. Адже кожен клік і перехід на сторінку приносить гроші від перегляду рекламного оголошення. Але в тій чи іншій мірі до нього часто вдаються медіа видання.
Правила створення клікабельних заголовків
1. Використання вказівних займенників
Наприклад "цей", "даний". Такі слова підсилюють емоційне сприйняття інформації і створюють у читача враження, що йому вказують пальцем на щось чудове.
приклад:
2. Звернення на "ти"
"Ти" -Звернення виглядає більш дружнім і не таким офіційним, як "ви". Тому у читача створюється відчуття довірчої бесіди. Начебто йому одному довіряють цей секрет - "по-дружньому".
приклад:
3. Протиріччя між звичайним і фантастичним
Як правило, такий заголовок складається з двох речень. Перше описує зовсім стандартну ситуацію, а друге несподівано розпалює цікавість за допомогою чогось суперечливого.
приклад:
4. Велика кількість знаків пунктуації або необґрунтоване вживання числівників
Нестандартна пунктуація, надлишок розділових знаків або недоречне вживання числівників (наприклад, "125 способів використання молотка") вводить читача в замішання і спонукає клікнути по заголовку.
приклад:
5. Надлишок епітетів і навмисна гіперболізація
Один з найбільш часто використовуваних прийомів. Чим яскравіше і барвистіше ви описуєте героїв, тим більше шансів, що читач захоче дізнатися про них більше. Посередні знімки можуть бути "найбільш надихаючими", стандартний перелік фільмів "найкращим списком фільмів для осіннього вечора", а всім відомі історичні події "неймовірними фактами". Цікаво, чи не так?
приклад:
6. Використання фразеологізмів, прислів'їв, приказок
Використовуючи поширені вирази, народні прислів'я або крилаті фрази, можна залучити читача, зігравши на почутті довірчого спілкування.
приклад:
7. Недомовки, неповні речення
Тут, звичайно, основний акцент робиться на природній цікавості, властивій більшості людей. Зазвичай в таких заголовках багато вигуків, захоплень, подиву або пропозицію просто залишають незакінченою.
приклад:
Є ще кілька психологічних прийомів клікбейта - можна використовувати наказовий спосіб ( "тисни", "читай зараз"), виділяти окремі слова ( "хочеш дізнатися, на ЩО вони здатні") або вживати кількісні вимірювання ( "10 неймовірних фактів про ...").
Використовувати чи ні?
Як ми вже говорили вище, чим більше кліків, тим більше переглядів реклами, і відповідно, більший прибуток. Вибирати вам - грати чесно і збільшувати трафік за допомогою якісного контенту або використовувати клікбейт.
Але хочемо застерегти вас, що надмірне захоплення інтригуючими заголовками може мати негативні наслідки.
Клікбейт підвищує показники відмов. Якщо заголовок не виправдає очікування читача, то він швидше за все піде з вашого сайту. Більш того, незважаючи на велику кількість випадкових користувачів, клікнувши по заголовку, існує і велика кількість тих, кого вони лякають або дратують. Такі відвідувачі перестають довіряти вашому ресурсу і з часом трафік на сайті падає. Люди вже звикли розпізнавати такі заголовки і велика частина розуміє, що всередині немає нічого путнього.
До всього іншого, клікбейт може негативно позначитися на ранжуванні в Google і Facebook. Google знижує рейтинг сайту, якщо бачить велику кількість відмов, а в Facebook вже впровадили алгоритм, який розпізнає клікбейти. Система відстежує ключові слова і фрази, обчислює частоту таких публікацій. Якщо ресурс зловживає неякісним контентом, він просто втрачає рейтинг в стрічці новин.
Приєднуйся до прибуткової франшизі і почни заробляти зараз!
Дізнатися детальніше про нашу франшизу можна тут.