Побудова ефективної моделі інтернет-проекту
Займаючись бізнесом в XXI столітті, неможливо виключити зі свого кейса інтернет-проекти, як фундаментальний аспект успішного розвитку підприємництва в цілому. Тільки от з іншого боку, створивши воістину шикарний інтернет ресурс, ти все частіше і частіше стикаєшся з тим, що це лише маленька шестерня в одному величезному бізнес-механізмі. Якісне юзабіліті, яке продає контент і приголомшлива візуальна частина – це досить складно і дуже ефективно, однак не гарантує 100% -го успіху в справі. В даному випадку, необхідно чітко і ясно бачити загальну картину свого бізнесу в цілому. Для цього необхідно налагоджувати найбільш ефективні канали зв'язку з користувачами, вивчати конкурентів і їх переваги, вміти дотримуватися правильного співвідношення витрат до доходів і т.д. Все це формується, завдяки грамотно побудованій бізнес-моделі для онлайн проекту.
Визначення бізнес-моделі
Бізнес-модель – це наочне зображення особливостей взаємозв'язку між різними суб'єктами підприємницької діяльності, яка їх ефективно організовує для отримання максимального прибутку. Побудова бізнес-моделі для інтернет-проекту дозволить розподіляти і планувати витрати, а також шляхи надходження доходів. Її суть полягає в тому, щоб отримувати від користувача (клієнта) більше грошей, ніж було витрачено на розробку проекту і його підтримку. По суті, це грамотне і необхідне дослідження для оптимізації витрат, витрат і генерування прибутку.
Побудова бізнес-моделі по Остервальдеру
Яка б бізнес-модель не була обрана для роботи, суть завжди залишається незмінною. З цієї причини найбільшої уваги вартий зразок моделювання від Остервальдера, який не тільки розглядав її теоретичні аспекти, а й застосовував модель у підприємницькій діяльності.
Його стратегія має 9 структурних блоків (наочніше на малюнку), які максимально чітко описують функціонування бізнесу як в Мережі, так і за її межами.
Завдяки розробленому макету, можна підвищити ефективність роботи Інтернет-ресурсу в рази, грамотно взаємодіяти з командою розробників, наочно представляти схему інвесторам, додавати креатив в проект, а також побачити цілісність системи з боку. Отже, почнемо розбір по мірі значущості елементів в системі:
Ціннісна пропозиція
Тут необхідно поставити такі питання:
- Яка найбільша цінність розробленого Інтернет-проекту?
- Що справді цінного несуть в собі продукти/послуги, представлені на сайті?
- Яку вони мають перевагу і яку ключову потребу задовольняють?
У макеті це ключовий елемент. Якщо ресурс не вирішує проблему користувача, не має оригінальної ідеї і не має на меті задоволення потреби користувача – він не має право на існування.
Ключові види діяльності
Внутрішній блок не особливо потребує розшифровки. Не варто тільки змішувати коней, людей і обліпиху. Позначте тільки взаємопов'язані види діяльності.
Ключові ресурси
- Що дає можливість функціонувати проекту?
- Звідки інвестиції?
- Звідки «мізки»?
- Звідки ідеї?
Основні партнери
Визначення друзів на інтернет просторах – запорука довгої роботи і стабільного успіху, тільки необхідно вибрати дійсно сильних партнерів, а для цього необхідно провести дослідження ринку діяльності і конкурентів.
Споживчі сегменти
- Хто цільова аудиторія інтернет-проекту?
- Як її можна поділити?
Цей блок відноситься до зовнішньої взаємодії. Позначити свою цільову аудиторію – це один з найголовніших пунктів для роботи будь-якого бізнесу. Тут важливо структурувати і виділити групи користувачів. Наприклад, дрібні підприємці, чоловіки, віком від 25 до 45 років – це один сегмент. Початківці студенти-стартапери, від 18 до 26 років – це інший сегмент. Важливо правильно розподілити критерії для свого проекту і виділити різні сегменти.
Канали збуту
Що стосується каналів просування, то тут виділяють внутрішній і зовнішній.
Внутрішній – це можливість сайту взаємодіяти з користувачами, знову ж за сегментами.
Зовнішній – коли про нього говорять на інших ресурсах: в чатах, на форумах, тематичних порталах і т.д.
Основні питання:
- Як створити ефективну взаємодію на своєму сайті?
- Де повинні говорити про проект? Як потрапити туди?
Взаємовідносини з клієнтами
Це так званий «зворотний зв'язок», який і робить конверсію для ресурсу. Необхідно структурувати і вибрати найбільш оптимальні способи зв'язку з користувачем і вдосконалити їх. Зворотній зв'язок – це не що інше, як визначення прибутковості проекту. Наприклад, блок відгуки на сайті, форми зворотного зв'язку, можливість складати про себе рейтинги на зовнішніх ресурсах.
Зовнішні блоки часто залежні від трендів на ринку, зміни поведінкового настрою користувача, а іноді навіть від економічної ситуації. Для того, щоб не залишитися позаду і не виділяти вже застарілі канали взаємозв'язку з користувачами, необхідно відвідувати форуми, семінари і регулярно вивчати поведінку користувача.
Структура витрат
Визначте канали розподілу витрат. Для інтернет-проектів це:
- Оплата домену та хостингу (не забуваємо, що це робиться раз на рік)
- Постійна технічна підтримка ресурсу, усунення багів, неполадок і тд.
- Підтримка свіжого та актуального контенту
- Удосконалення дизайну і візуальної частини
- Забезпечення безперервного зворотного зв'язку (наприклад, підтримка call-центру)
Отримання доходів
Тут формується неоране поле для роботи. Все залежить від цінності продукту. Основні способи отримання доходів:
- Платний контент (перевіряйте чи готовий користувач платити)
- Продаж рекламного місця
- Партнерська програма
До заповнення макета можна підійти креативно, як правило, це покращує результативність.
Наша компанія CitySites вже запустила не одну успішну бізнес модель, за якою працюють наші партнери по всьому світу, забезпечуючи собі максимальний прибуток і гідний рівень розвитку.