Хороші ідеї можна застосовувати в різних ситуаціях. Вони універсальні. Як і бенчмаркінг. Кожна людина точно користувався ним. Причому діти застосовують цю техніку частіше дорослих. Бенчмаркінг – детальне вивчення чужого успішного досвіду та його використання для поліпшення свого внутрішнього процесу.

Наприклад. Ви повільно набираєте текст і тому довго готуєте документи. Друг сказав вам, що навчившись «сліпому набору» тексту, він збільшив швидкість роботи по набору на 20%. Непоганий результат, подумали ви і теж навчилися сліпому набору. Час на підготовку документів скоротився в половину. Ось так і працює ця техніка.

Виходить, треба зрозуміти проблему. Знайти того, хто вирішив цю проблему і став успішним. Зібрати інформацію, як саме вирішувалося завдання і в які терміни. Впровадити зміни в компанії. Є кілька способів використання чужого позитивного досвіду.

Розглянемо ситуацію. Вам потрібно, щоб колеги частіше і охочіше ділилися між собою знаннями, допомагали в робочих моментах і хотіли стати менторами для новеньких. Все це повинно поліпшити клієнтський сервіс і підвищити лояльність партнерів і співробітників. Є чотири способи її вирішити.

Варіант №1

Ви згадали, що недавно на спільній нараді хвалили керівника сусіднього підрозділу. Він чудово налагодив обмін знаннями між людьми в своєму відділі. Це допомогло скоротити час адаптації нових фахівців на 11 днів. Підіть до нього в кінці робочого дня і попросіть поділитися деталями цього проекту. Колега допоможе з пошуком інсайтів, розповість про труднощі і основні моменти. Набравшись знань, ви закриєте це питання по своєму відділу.

Так ось, такий метод називається внутрішній бенчмаркінг.

Варіант №2

Ви згадали, що на останній конференції спікер говорив про кейси фірми «Ромашка», якій вдалося досягти високої залученості співробітників в процес внутрішньокорпоративного навчання. Якщо раніше на щотижневі тренінги ходило лише 36% співробітників, то через місяць після застосування «інноваційної» методики цей показник виріс до 54%.

Схоже, цей кейс публічний, адже про нього говорять на заходах. Ви можете «погуглити», як вони це робили або написати в LinkedIn або Facebook цьому спікеру і попросити надіслати детальний опис кейса. А краще познайомити вас з хлопцями з «Ромашки», щоб проконсультуватися у практиків. Вони працюють в іншій галузі, але це не принципово. Зібравши інформацію і поговоривши з експертами, у вас є повна інструкція до дії. Плюс вам розкажуть, де є «вузьке горло», на що звернути увагу і чого варто уникати. Далі просто йдете і впроваджуєте.

Такий метод називається функціональний бенчмаркінг.

Є ще третій спосіб

Ви знаєте, що конкуренти, які працюють на вашому локальному ринку і вже вийшли на міжнародний (а ви про це тільки мрієте), підвищили лояльність клієнтів. Їх менеджери навчилися не тільки реєструвати заявки від незадоволених клієнтів, але і вирішувати ряд питань прямо по телефону без залучення технічних фахівців. Дізналися ви про це від «улюбленого» партнера, який завжди розповідає інсайдерську інформацію за додаткову знижку.

Конкуренти налагодили процес обміну знаннями між менеджерами колл-центру і технічними фахівцями. Задоволені залишилися не тільки клієнти. Виграло і керівництво компанії. Час у співробітників тех. підтримки коштує дорожче, ніж в операторів. Гроші на зарплату витрачені ефективніше, а люди дзвонять охочіше.

Дуже добре, тепер залишилося дізнатися, як саме конкуренти організували навчання менеджерів колл-центру з залученням колег з технічної служби. Зателефонуйте знайомому в цій компанії, адже ви раніше разом працювали. Запросіть на чашечку кави вранці перед роботою. Швидше за все, він вам розповість про цей проект навіть більше, ніж вистачило б для забезпечення успіху.

Це конкурентний бенчмаркінг. У ньому є один «слизький» момент. Краще, щоб отримана інформація не носила строго конфіденційний характер.

Є ще узагальнений підхід, коли для вирішення завдання ви перейняли досвід бізнесу зі світовим ім'ям, на зразок Toyota, Ford, Apple. Про такі ініціативи пишуть книги і розповідають на міжнародних форумах.

Переймати чужий позитивний досвід корисно і цікаво. Часто круті рішення з'являються на стику різних, не пов'язаних між собою галузей. Більше читайте, ходіть на конференції, спілкуйтеся з людьми. Це допоможе вам знаходити нові цікаві ідеї, помічати інсайти і прагнути до розвитку своєї справи. Важливо не просто знати, що у інших є успішно реалізований проект. Важливо бажання застосувати їх стратегію в своєму бізнесі.

Бенчмаркінг не одноразова активація. Хочете постійно рости і вдосконалюватися, потрібно безперервно навчатися у інших. У вас вийде, адже діти ніколи не думають про те, що вони не вміють ходити. Вони просто встають і роблять перший крок.

Читайте також про готовий малий бізнес від CitySites.