cFa1wEjRyX7rxfbqedYpH3MJsJKy-N6Q.jpg

Навчання дорослого населення – актуальне питання для кожного бізнесмена, який має як великий штат співробітників, так і малий. Це не тільки тренд сучасного суспільства, а й крайня необхідність для злагодженої роботи колективу і отримання максимального результату роботи.

Не потрібно бути фахівцем кадрового відділу, щоб розуміти: кожна людина перебуває у стресовому стані на новому місці роботи. Існує навіть рейтинг фобій нового співробітника:

  • Боїться, що не впорається з покладеними обов'язками;
  • Переживає, що не вкладеться в термін;
  • Боїться не знайти спільної мови з колективом;
  • Боїться не виправдати очікування керівництва;
  • Побоюється, що його професійних навичок недостатньо;

Цікавий факт, що багато співробітників (до 80% досліджуваних), які звільняються в перші півроку роботи на підприємстві, приймають рішення про відхід в перші два тижні роботи. Це означає, що вони не змогли нормально адаптуватися в колективі.

Щоб прискорити адаптацію працівника на новому місці, існує ряд методів і програм, які сьогодні вже перевірені та інтегровані під століття digital.

Глобально інтеграцію можна розділити на дві групи: всередині підприємства і поза підприємством.

«Зовнішня» адаптація – це налагодження з новим співробітником неформальних відносин: виїзд на природу колективом, тім-білдінг, вечірні посиденьки і все те, де можна дізнатися один про одного більше, ніж в межах професійних навичок.

Що стосується адаптації всередині підприємства, то вона має кілька підпунктів, які і складуть повний цикл впровадження. Все це прописано в підручниках HR. І часто не має нічого спільного з реальною картинкою інтеграції працівника в колектив.

У сучасному світі, дуже важливо мати персональний контакт з людиною, провести його по всіх етапах адаптації, так би мовити, за руку, щоб він себе відчував в безпеці. Безумовно, є люди, яким це не потрібно, вони цілеспрямовані і пробивні апріорі. Інші ж, не менш цінні співробітники, потребують постійної підтримки в період від 2-х до 8-ми тижнів.

Етапи інтеграції співробітника

  • Оцінка підготовленості співробітника до умов. Тут необхідно дізнатися, чи доводилося йому працювати в подібних умовах, якщо ні, то в яких доводилося. Можливо, він уже давно «загартований боєць»
  • Орієнтація в підприємстві. Ознайомити із загальними правилами, цінностями, історією компанії і роботи. Дати відчути йому себе частиною великого механізму. Раптом, його особистісні цінності не збігаються з корпоративними?
  • Перевірити на практиці. Подивитися, чи все у нього виходить в роботі, чи є зворотний зв'язок, комунікація.
  • Функціонування. Подивитися, чи може він долати труднощі в колективі роботі і як саме.

Пройшовши всі ці 4 етапи, можна з упевненістю сказати, що співробітник адаптований і готовий бути частиною однієї великої команди.

Наставництво

Сьогодні почали впроваджувати в адаптацію – наставництво і коучинг, як сучасну технологію роботи з персоналом. Це дуже дієвий метод, оскільки більш досвідчений (позитивно налаштований співробітник) може надавати допомогу новачку. Наче бути його ментором та наставником в роботі. Дуже важливо, щоб цей процес не відбувався насильно. Іноді керівник приставить одного «наставника», а новачок вибере собі іншого. Цей момент важливо проконтролювати, але не виправляти, можливо, в такому тандемі ефективність роботи буде набагато більшою.

CitySites вже успішно розробив і впровадив унікальну програму адаптації і навчання персоналу Sales manager, яка допомагає максимально комфортно потрапити в колектив, постійно навчатися і підтримувати високу результативність роботи.

Читайте також про готовий малий бізнес від CitySites.