Реклама – це двигун прогресу і торгівлі. Кожен день в світі рекламуються тисячі різних товарів і послуг: по телевізору, в інтернеті, в друкованих виданнях, на вулицях міста та іншими способами. Але перш, ніж почати поширювати інформацію про ту чи іншу діяльність або продукцію, варто пам'ятати: є ряд товарів і послуг, які заборонені в більшості країн світу. Або ж їх реклама строго контролюється.

Вибухові речовини

Як правило, більшість вибухових речовин, починаючи від динаміту, закінчуючи гранатами, виготовляються на оборонних підприємствах. Їх діяльність строго контролюється законодавством країни. Клієнтами даних підприємств є різні силові відомства. Вибухівка також може бути передана рятувальникам для усунення перешкоди під час рятувальної місії, або будівельникам для знесення будівель. Реклама подібних товарів суворо заборонено у всіх країнах світу.

Холодну зброю

Холодну зброю можна придбати в багатьох країнах. Часто вона є сувенірною. Наприклад, красиві вишукані мечі, шпаги. Продаються вони в спеціалізованих магазинах. Але незважаючи на те, що купити таку продукцію реально майже в кожній країні, її реклама також заборонена законодавчими нормами.

Вогнепальну зброю

Мисливські рушниці можна купити в спеціалізованих магазинах більшості країн. У деяких країнах також можлива покупка вогнепального пістолета чи револьвера. Наприклад, вогнепальна зброя легалізована в США. Але реклама даної категорії товарів строго регулюється законодавством. Максимум, можна розмістити рекламу травматичної зброї. І то, не у всіх країнах. Реклама вогнепальної зброї заборонена в більшості країн.

Реклама послуг сексуального характеру

Зняти сексуальну напругу, відправившись в легальний «будинок любові» можна всього лиш в декількох країнах. Проституція не легалізована майже ніде. В тому числі, в жодній з країн СНД. Відповідно, реклама послуг сексуального характеру також заборонена, як і самі послуги.

Реклама дитячої порнографії

Порнографія легалізована в деяких західних країнах. Але при цьому є строгі обмеження. Одне з основних стосується віку учасників подібних фото і відео матеріалів. Реклама дитячої порнографії дуже суворо карається законом у всіх країнах світу.

Наркотичні і психотропні препарати

Обіг наркотичних і психотропних препаратів строго контролюється державними органами більшості країн. Незважаючи на те, що деякі психотропні препарати можуть бути прописані для лікування хворих людей, їх реклама повністю заборонена. У деяких країнах дозволено вживання легких наркотиків. Але реклама цієї продукції не дозволена.

Торгівля людьми (работоргівля)

Работоргівля і кріпосне право було скасовано в усіх країнах десятиліття і навіть кілька століть назад, в залежності від країни. Відповідно, реклама про продаж домогосподарки або будь-якої іншої робочої сили заборонена в усіх країнах світу.

Торгівля внутрішніми органами

Офіційний продаж своїх внутрішніх органів заборонена майже у всіх країнах. Одна з небагатьох держав, де можна придбати нирку, не побоюючись наслідків з боку закону, – це Іран. Дана практика допомогла людям, які потребують органи, врятувати життя. Але навіть в цій країні рекламування внутрішніх органів заборонено. Всі угоди проходять безпосередньо між донором і лікарнями.

Реклама злому сайтів, соціальних мереж

Напевно, багато хто хотів хоча б раз у своєму житті прочитати особисте листування своєї другої половинки. Умільці знайшли різні способи для злому сторінок в соціальних мережах. Даний бізнес був би вельми прибутковим. Адже цікавих і ревнивих людей у всьому світі дуже багато. Але рекламувати подібні послуги заборонено. Вони суперечать законодавству і праву на особисте життя в усіх країнах світу.

Реклама будь-яких послуг, пов'язаних з фізичним насильством або вбивством

Про найманих вбивць знято багато фільмів. Наймані спортсмени, які в деяких країнах називаються тітушки, також вирішують питання незаконними методами: залякують, наносять тілесні ушкодження і руйнують майно. Безумовно, дані дії переслідуються законом у всіх цивілізованих країнах. Реклама подібних послуг не дозволена в жодній з них.

Часткові обмеження в рекламі товарів і послуг

У більшості країн існують також часткові заборони на рекламу. Вони стосуються різної продукції і послуг, в рекламі яких не можна вживати ті чи інші фрази. Або ж, навпаки, необхідно сказати про можливу шкоду. Наприклад:

  • в більшості країн світу при рекламі алкогольних напоїв або тютюнових виробів необхідно вказати про шкоду цих товарів здоров'ю, а також про мінімальний вік, з якого дозволено вживати цю продукцію;
  • в рекламі харчових біологічно-активних добавок в ряді країн не дозволено використовувати такі слова як: «лікувати», «лікування»;
  • в деяких країнах реклама лотерей, фінансових установ та кредитних компаній не повинна містити фрази про користь даних послуг, спонукаючи людей купувати їх.

На завершення

Як ми бачимо, заборони і обмеження на рекламу стосуються не тільки тих товарів і послуг, використання яких прямо заборонено законом. Є ряд обмежень, щодо та іншої продукції і різних сфер діяльності. Уважно вивчайте законодавство країни, в якому плануєте рекламувати специфічну продукцію. І не намагайтеся завуальовано рекламувати ті види діяльності, які прямо заборонені. Це може завдати непоправної шкоди репутації Вашого бренду, а також створити ризики кримінальної відповідальності рекламодавця.