z5-ViZa6DABp2q38IDKKB6TwYKbqe0-a.jpg

Віра Черенко, штатний журналіст міста Салехард.

Навіщо створювати групи в соціальних мережах, якщо вже є сайт?

У цьому матеріалі я пропоную відповісти на одне дуже важливе питання, яким, можливо, задавався не один власник франшизи CitySites: «для чого потрібні спільноти в соціальних мережах?». Виявляється, сьогодні будь-який поважаючий себе бренд обов'язково розвиває одну, а то й кілька груп на Twitter, Facebook, ВКонтакті, Однокласниках та інших соціальних платформах.

Для мене спочатку теж було не зовсім зрозуміло, для чого витрачати стільки ресурсів на ведення якоїсь групи ВКонтакті, куди доводилося дублювати новини з нашого сайту, плюс розважальний контент, типу забавних картинок, розумних висловів і цікавих відеороликів. Що ж, давайте розберемося.

Сайт - це комерційний продукт. Тому як власник, Ви повинні розуміти важливість реклами і просування свого бренду, залучення потенційних клієнтів і споживачів (в нашому випадку рекламодавців і читачів). Значить, група в соцмережі повинна об'єднувати в собі людей, яким, гіпотетично, повинна бути цікава наша продукція - новини, інформація про міські події, оголошення, реклама місцевого масштабу.

В рамках групи користувачі можуть спілкуватися, ділитися своїми відгуками про наш продукт, корисної для нас та інших членів спільноти інформацією. У цьому спілкуванні ми зміцнюємо свій бренд, рекламуємо і збільшуємо цільову аудиторію.

Таким чином, робимо висновки.

Що дає група в соцмережі для сайту:

1. Трафік (пости групи бачать в стрічці, вони спонукають перейти на сайт)

2. Спілкування з городянами

3. Збільшення впізнаваності сайту

4. Вивчення споживчої групи (за рахунок опитувань, тестів, аналізу зворотнього зв'язку)

5. Безкоштовне джерело інформації (коли учасники спільноти обмінюються фактами і корисним матеріалом, який можна використовувати для наповнення сайту)

6. Реклама продукції (без додаткових вкладень)

Очевидно, популярність соцмереж грає нам на руку.

Ми практично безкоштовно рекламуємо себе, вивчаємо свою цільову аудиторію, моніторимо ставлення клієнтів до нашого продукту і черпаємо додаткову для себе інформацію, змушуючи самих же підписників постачати нас потрібними даними.

З важливістю соц. спільноти, думаю, ми визначилися. Але що ж далі? Мало групу створити, її потрібно ще й розвивати, просувати і наповнювати цікавим контентом!

Контент - це текстова та графічна інформація, доступна до прочитання всім учасниками групи.

Чи варто пояснювати, що контент повинен бути грамотним, унікальним, корисним читачеві і відповідати його інтересам? Контент - це наше обличчя, тому до його підготовки потрібно ставитися не менш скрупульозно, ніж до матеріалів для сайту.

Насправді, це кропітка і трудомісткий процес - наповнити спільноту якісною інформацією. В Інтернеті існує окрема спеціальність для цього - контент-менеджер. Але в нашому випадку можна поєднувати роботу на сайті з адмініструванням групи. Тобто, все, що публікується на нашому сайті, можна анонсувати і постити на сторінці спільноти, спонукаючи читачів відвідати джерело і спожити потрібну нам інформацію.

Тобто, крім розважальної функції, контент повинен спонукати аудиторію до дії. Для цього використовують інтерактивні посилання, акції, конкурси, рекламу. Наприклад, один конкурс фотографій кумедних малюків в моїй групі в півтора рази збільшив кількість підписників в лічені дні. А все тому, що азартні батьки і родичі дітвори навперебій постили і лайкали фотографії своїх чад, залучаючи до цього заняття всіх своїх знайомих. Людям задоволення, а нам - користь.

Також для залучення уваги аудиторії створюються обговорення тієї чи іншої теми, розвивається дискусія, залучаються нові фігуранти полеміки.

Група не повинна бути статичною і механічно налагодженою. Всі підписники постійно повинні залучатися до процесу її розвитку та повсякденного життя.

Кількість учасників теж потрібно намагатися збільшувати. Для цього адміністрація групи може співпрацювати і дружити з іншими спільнотами, брати активну участь в коментуванні їх постів, піарити свій сайт, привертати до себе увагу і вербувати підписників. Різноманітні акції та конкурси також сприяють залученню нової аудиторії групи.

Є й інший спосіб поповнення рядів читачів вашої групи, а також просування спільноти - платний. Подібні послуги широко рекламуються в самих соцмережах. Знайти відповідний прейскурант, при бажанні, не складе труднощів. За певну плату Вам гарантовано нададуть лайки, репости, відвідування сторінок та інші механізми просування.

При грамотному використанні всіх можливостей, які дає нам соціальна мережа, всі витрати на створення і просування групи вашого сайту обов'язково окупляться. Тому що тематичні спільноти на сьогодні є унікальним, дієвим і результативним маркетинговим інструментом Вашого бізнесу.

То чи варто чи ні утримувати крім сайту ще й соціальну групу? - Однозначно варто. Більш того, це входить в бізнес-модель розвитку сайту. Переваги інтернет-спільнот в медійній сфері сьогодні очевидні. Потрібно лише вміло їх змусити працювати на себе, і тоді успіх Вам гарантований.