6hF_oqqBzEnMa7Nz-O19q4ZoG8AlPc3z.jpg

Починаючи власну справу, більшість людей стикаються з різними проблемами і труднощами. Найпоширеніша складність – фінансова. У вас може бути унікальна ідея для бізнесу з відмінним бізнес-планом. Але для здійснення діяльності необхідний стартовий капітал: для оренди приміщення, придбання обладнання, найму робітників, реклами і так далі. Як же бути в такому випадку? Звичайно ж, вихід є, і він порівняно простий – необхідно знайти партнера.

Перш за все, станьте партнером самі

Маючи в голові будь-які цікаві ідеї для бізнесу, сформулюйте їх у вигляді бізнес-плану і презентації. Розпишіть все максимально докладно, складіть необхідні схеми. Врахуйте всі нюанси, включаючи фінансові вкладення і планований прибуток. Визначте, який саме партнер вам необхідний, для чого. Розподіліть в бізнес-плані частки в бізнесі і взаємовіддачу. Пам'ятайте, що партнера можна знайти тільки в тому випадку, якщо ви запропонуєте цікаві і вигідні умови.

Кого взяти в бізнес-партнери?

1. В жодному випадку не ведіть бізнес з родичем або хорошим другом. Рано чи пізно це призведе до краху ваших з ним хороших відносин. Для успішного бізнесу необхідний хороший лідер. Партнер, який є вашим родичем або давнім другом, не завжди зможе це прийняти. Він буде розраховувати на поблажливість, виконувати свої обов'язки не боячись за наслідки (ви ж друзі/родичі, як ви зможете дорікнути в непрофесіоналізмі або попросити піти з бізнесу?). У підсумку ви будете втрачати в бізнесі, закриваючи очі на недоліки такого партнера, щоб не зруйнувати добрі стосунки. Або ж все-таки проявите свої лідерські якості, які можуть бути гостро сприйняті. До того ж, багато робочих суперечок і нюансів в бізнесі можуть руйнувати дружбу повільно, поступово.

2. В ідеалі знайти партнера, якого ви добре знаєте і можете йому довіряти. Це може бути просто хороший знайомий, з яким ви давно спілкуєтеся. Але пам'ятайте, що дуже ризиковано запрошувати близького друга.

3. Якщо такого знайомого у вас не знайшлося, зверніть увагу на фахівців в області майбутнього бізнесу. Наприклад, якщо ви працюєте в туристичному агентстві звичайним менеджером, але вирішили відкрити свою туристичну фірму, то сміливо можете запропонувати партнерство колезі, якого вважаєте хорошим фахівцем. Або це може бути талановита людина, яка закінчив вищий навчальний заклад з відзнакою і безліччю грамот.

4. Не соромтеся запропонувати партнерство поточному керівнику. Якщо ви працюєте у великій фірмі і у вас хороші стосунки з безпосереднім начальником, покажіть йому свою презентацію. Адже керівник, з яким ви давно працюєте, як правило, поєднує в собі кілька факторів: ви добре знаєте його, і він є фахівцем у своїй галузі.

Де шукати бізнес-партнера?

Якщо ви все-таки не змогли знайти партнера для бізнесу серед своїх знайомих і колег, не поспішайте впадати у відчай. Є ще безліч варіантів:

  • Клуби за інтересами. Наприклад, ви хочете відкрити СТО з ремонту дорогих мотоциклів. Відвідайте один з клубів байкерів, поспілкуйтеся з його членами. Можливо, саме тут і знайдеться хороший фахівець з можливостями і бажанням розділити вашу бізнес-ідею;
  • Тренінги та бізнес-школи. У кожному великому місті періодично проводяться різні тренінги, що допомагають розкрити в собі лідерські якості, а також розповідають про безліч тонкощів ведення бізнесу. Партнер може бути знайдений не тільки серед слухачів тренінгів, а й серед їх організаторів;
  • Відвідуйте тематичні заходи: конференції, бізнес-форуми, міжнародні виставки. Як правило, на них приїжджає багато фахівців в даній сфері діяльності;
  • Відвідуйте благодійні заходи, різні світські вечора. Тут також збирається безліч успішних підприємців, серед яких може бути знайдений партнер для вашого бізнесу;
  • Інтернет: тематичні групи в соціальних мережах, форуми, спеціалізовані сайти з пошуку партнера, дошки оголошень і так далі.

На що звернути увагу при виборі партнера?

Щоб максимально знизити ризики, вибираючи партнера, перш за все захистіть свої права на бізнес за допомогою Статуту підприємства, де будуть розписані всі частки, права та інші важливі положення. Також зверніть увагу на такі основоположні якості майбутнього партнера:

1. Він повинен добре розбиратися в сфері діяльності вашої фірми.

2. У нього повинні бути сильні лідерські якості і серйозні наміри.

3. Партнер, який не вірить у вашу з ним справу – поганий партнер. У хорошого партнера повинні «горіти очі», він постійно повинен нарівні з вами розвивати бізнес.

4. Пам'ятайте, що будь-який бізнес на стартовому етапі вимагає хорошої фінансової стійкості і вкладень. Партнер, який зазнає фінансових труднощів і не готовий вкладати кошти в бізнес, – не найкращий варіант.

5. У будь-якому бізнесі важливі зв'язки. Якщо ваш потенційний партнер вміє їх налагоджувати,– зверніть на нього увагу.

І найголовніше – пам'ятайте, що навіть, здавалося б, найскладніша бізнес-ідея цілком реальна, якщо знайти хороших партнерів. Пробуйте, намагайтеся, експериментуйте

Читайте також про готовий бізнес CitySites.