ZrHE3AhYagClTrbOyAuLOjbNHKSCAlqE.jpg

Часто звучать висловлювання про неефективність email-маркетингу, нібито він не допомагає продавати товари через інтернет. Ми не згодні з подібними висновками. Вважаємо, що email-маркетинг працює, але, як і будь-який інструмент, має свої особливості, вимагає грамотного підходу і дотримання певних правил.

Перш ніж чекати від email-маркетингу неможливого, потрібно з'ясувати, коли його доцільно застосовувати. Email-маркетинг – це канал довгострокової комунікації, а не спосіб прямих продажів. Він працює в комплексі з іншими інструментами інтернет-маркетингу. Він не робить перший продаж, але може сприяти подальшим або повторним продажам.

Email-маркетинг починається з бази підписників. Якщо такої у компанії немає, зробіть на сайті форму підписку, яка допоможе зібрати контакти. Стимулом залишити адресу електронної пошти може стати подарунок, що прийде підписнику на пошту. У разі стартапу, впроваджуйте форму реєстрації з самого початку існування бізнесу.

Є сенс розсилати листи за умови, що цільова аудиторія активно використовує поштові скриньки. Розсилки – це не спам, між ними потрібно ставити чітку грань. Спам не принесе результатів, крім як потрапляння відправника в чорний список.

Завдання і види email-розсилок

Завдання email-маркетингу залежать від галузі бізнесу, специфіки продукту або послуги, портрета цільової аудиторії, сегмента ринку (В2С або В2В). Серед основних з них:

  1. Пробудити інтерес до бренду (компанії).
  2. Просувати споживача (замовника) в воронці продажів.
  3. Встановити довірчі відносини.
  4. Формувати лояльність до бренду (компанії).
  5. Вести діалог, отримувати зворотний зв'язок.
  6. Інформувати про товари.

Відсутня єдина класифікація поштових листів. Залежно від завдань, що виконують email-розсилки, розрізняють кілька їх видів:

  • Корисні, тематичні розсилки або розсилки-продукти – дайджести новин, статті, поради, кейси, історії, інструкції, заходи.
  • Рекламні розсилки – спецпропозиції, акції, сезонні підбірки, про нові товари.
  • Розсилки зі зворотним зв'язком – опитування, питання, конкурси, ппривітання.
  • Автоматичні (тригерні) розсилки – коли настає певна подія або підписник (не) зробив потрібну дію – вітання, подяка, після покупки, низька активність, тригери за датою, товари в кошику і т.д.

Корисні листи розсилаються в регулярному режимі, їх сприймають дружелюбно. Рекламні листи повинні бути своєчасними, доречними і надсилатися відносно рідко.

Сервіси email-розсилок та аналітика

Сервіси поштових розсилок дозволяють відправляти сотні і тисячі листів в автоматичному режимі. Найбільш популярні з них – MailChimp, UniSender, GetResponse, eSputnik. При виборі подібного сервісу варто враховувати:

  • кількість підписників і частоту розсилки;
  • чи підійдуть шаблонні настройки;
  • які є інструменти для аналізу;
  • які тарифи на користування та безкоштовні функції.

Наприклад, сервіс MailChimp надає безкоштовну можливість відправляти до 12 тис. листів на місяць при базі підписників до 2000 чоловік.

Важливим етапом виступає аналіз результатів. Поштові сервіси включають аналітичні інструменти, які в інтеграції з Google Analytics показують ефективність розсилок. Класичні показники: відсоток відкриття, кліки по посиланнях, відповіді, відписки.

Поради на завершення

Проаналізувавши типові помилки email-маркетингу, ми виділили 5 головних порад, дотримання яких підвищить ефективність поштових розсилок.

  1. Надавайте контент, релевантний цільовій аудиторії. Спочатку вивчіть, кому відправляєте листи, – свого споживача (замовника). Далі – визначте корисний і цікавий для підписників контент, в рамках спеціалізації компанії.
  2. Сегментуйте базу підписників. Чим ретельніше сегментована база за заданими критеріями (вік, стать, місце проживання, рівень доходу, захоплення і т. Д.), Тим більша ймовірність, що лист буде відкрито і прочитано. Видаляйте «мертві» адреси, працюйте з активними підписниками.
  3. Створюйте правильний формат і оформлення розсилок. Заголовок повинен чіпляти і звертати на себе увагу. Структура, дизайн листа, кількість абзаців, слів, місце розташування картинки, посилання – ці та інші параметри повинні сприяти як зацікавленості одержувача, так і проходженню листа через спам-фільтри. Обов'язково включайте в розсилку можливість від неї відписатися.
  4. Надсилайте листи з певною регулярністю. Важливо встановити оптимальний графік для кожного з видів розсилок, щоб не набридати підписникам.
  5. Шліть тригерні листи вчасно.

Читайте також про франшизу CitySites.