Сайту Бєлгорода в вересні 2015 го року виповнилося вже два роки! Це, безумовно, ще не дуже великий термін, навіть навпаки, але за цей час було зроблено багато. Сайт go31.ru став провідним міським ресурсом, що об'єднав навколо себе як корінних містян, так і гостей міста. На сьогоднішній день він є основною інформаційною афішею регіону. За допомогою go31.ru сотні людей знайомляться з новинами, шукають цікаві для них фірми, дізнаються про погоду і ціни, планують вихідний день. Ми взяли інтерв'ю у керівника сайту go31.ru Павла Антюфеєва і спробували дізнатися, з чим же для нього пов'язаний успіх порталу і які перспективи його розвитку бачить керівництво.
- Ми вважаємо, що, перш за все, повинні зробити ресурс доступним і корисним широкому колу інтернет-користувачів. Сьогодні в штаті у нас працює 16 чоловік. Проте, охоплення нашої рекламної кампанії можна порівняти з рекламними кампаніями провідних операторів стільникового зв'язку.
Увійшовши в цей бізнес, у нас вже був рекламний досвід, а тому бачення розвитку проекту у всіх було майже однаковим. Білгороду потрібен був єдиний, якісно новий інформаційно-розважальний сайт, який буде надавати інформацію для всіх категорій громадян. Судячи з того, який успіх має наш ресурс, ми розуміємо, що не помилилися з самого початку. Зараз ми можемо запропонувати населенню саме те, що потрібно - оперативну і коректну інформацію щодо необхідної тематики.
- Чому Ви вирішили зупинитися саме на франшизі, а не на власному новому бізнесі?
- Ми почали працювати над самою ідеєю набагато раніше. За цей час було проведено переговори з різними гравцями на цьому ринку, в тому числі з тими, що пропонують франшизу. Варіант починати власний бізнес також розглядався, але потім був відкинутий. Це сталося в першу чергу тому, що витрати були б в рази більшими. Наші економісти оцінили розмір грошових вкладень, необхідних для того, щоб розробити, розкрутити і підтримувати власний сайт, а також, скільки часу буде витрачено на здійснення всього цього. Потім ми порівняли ці цифри з цифрами компаній-франчайзерів і зробили вибір на користь франшизи. Вивчивши безліч можливих партнерів, ми зійшлися на думці, що саме з CitySites нас чекає найбільш райдужне майбутнє. Компанія вже встигла довго і успішно пропрацювати в багатьох російських містах, що призвело нас саме до такого вибору. CitySites також пропонує клієнтам мобільні додатки, настільки незамінні в сучасному світі нових інформаційних технологій. Для нашої редакції це зручна платформа з простим інтерфейсом, а для керівництва - повноцінна бізнес-модель. З її допомогою новачкам вдасться обійти багато гострих кутів, уникнути дурних помилок з самого початку шляху і заощадити значну суму, не витрачати зусилля на те, щоб ростити новий проект з нуля.
- Розкажіть про те, якими були Ваші інвестиції в франшизу CitySites, і як скоро Ви змогли повернути свої гроші?
- Скажу прямо: від того, наскільки добре Ви інвестуєте в свій проект, і будуть залежати темпи його розвитку. Мінімальна сума, яку доведеться викласти, само собою це оплата паушального внеску, іншими словами, плата за вхід в цей бізнес і отримання всіх необхідних матеріалів від франчайзера. Наприклад, для нас витрати виявилися цілком посильними, оскільки у нас вже було власне рекламне бюро в місті, яке і допомагало рекламувати портал. Зусилля не були витрачені марно, і зараз рідко зустрінеш людину в місті, яка б не знала про існування нашого сайту. Адже минуло лише два роки! Говорячи про прибуток, скажу, що чітка позитивна динаміка була відзначена трохи більше, ніж через півроку і вже через дев'ять місяців ми отримали перший прибуток.
- Які були труднощі на цьому шляху?
- Ми спочатку розуміли, що в такій діяльності без труднощів ніяк не обійтися. У перші місяці це були постійні витрати, які не окупалися, потім конкуренція на рекламному ринку і відсутність професійної команди. Через деякий час, ми підібрали потрібних людей, які вміють мислити креативно, працювати творчо і з ентузіазмом. Вони і вели нас до успіху весь цей час. Вже зараз ми настільки щільно працюємо в усіх напрямках, що де-не-де змогли майже повністю витіснити навіть найсильніших на той час конкурентів.
- Скажіть, будь ласка, які саме Ваші обов'язки в рамках даного проекту і чим займається франчайзер?
- Франчайзер повністю забезпечує нам технічну і консалтинг підтримку. Ну, а в мої обов'язки входить стежити за тим, щоб обсяги продажів росли, а сам портал був наповнений контентом. Також я намагаюся звертати увагу на те, щоб поліпшити якість роботи наших дизайнерів і менеджерів.
- Розкажіть про те, який розмір вашого середнього чека і грошового обороту.
- Останнім часом став дуже популярний пакет «Преміум», що представляє собою альтернативу для клієнтського сайту. Таким чином, клієнт одночасно отримує кілька значущих переваг: унікальна адреса для своєї сторінки з високим рейтингом в пошукових системах і впізнаваний бренд в підзаголовку сайту. Також ми пропонуємо ряд додаткових послуг, здатних збільшити чек. Щомісяця менеджери з продажу успішно реалізують близько 20-ти преміум-пакетів. Крім нього, ми пропонуємо пакети «Стандарт» і «Люкс», а також банери, окремі новини в межах сайту або в соцмережах. В цілому виходить непогана сума, що дозволяє ресурсу рухатися далі і швидко розвиватися.
- Ви спілкуєтеся з партнерами по франшизі, представниками інших міст?
- Звісно, ми підтримуємо контакт. Постійно ділимося своїми напрацюваннями, конкретним досвідом. В одній із соціальних мереж у нас є власна група, за допомогою якої і відбувається обмін інформацією серед партнерів мережі CitySites.
- Хто сьогодні входить саме в вашу команду?
- Ми розуміємо, наскільки важливий колектив, для нас це найбільша цінність. З професіоналами завжди легше досягти успіху. Зараз з нами працює один дизайнер, шість журналістів, вісім менеджерів з продажу, чотири фотографа і один супервайзер. В основному це молодь. Ми намагаємося підбирати людей, звертаючи увагу на їх освіту, рівень інтелекту і креативність, а також грамотну мову.
- Порадьте що-небудь людям, які тільки хочуть увійти в цей бізнес.
- По-перше, зверніть увагу: якщо Ви вже маєте свій рекламний бізнес, то приєднання до проекту CitySites відніме у Вас в три рази менше коштів, оскільки спочатку Ви вже будете мати у своєму розпорядженні офіс. По-друге, неухильно дотримуйтесь правил і дотримуйтесь настанов франчайзера. По-третє, почніть з того, що добре організуйте систему продажів, згуртуйте колектив навколо ідеї. Ну, і, останнє - наберіться терпіння!