aarKCMhqpylxWF-kwA5uymAkvEtZRiRD.jpg

У наш час розвинених технологій гріх не скористатися наявними можливостями Мережі для популяризації власного сайту як рекламного продукту. Тим більше, що це неймовірно просто і ефективно.

Пройшли часи, коли монополією на прямі відео-трансляції з будь-яких важливих подій мали виключно телевізійні компанії. Сьогодні, щоб вести мовлення прямо з місця події, досить вчасно опинитися на цьому самому місці і дістати з кишені свій смартфон з швидким підключенням до Інтернету. У цьому матеріалі ми поговоримо про те, як організувати онлайн-трансляцію і змусимо задуматися чому Ви ще не займаєтеся цим.

Чому варто привчити відвідувачів до онлайн-трансляцій?

Основні споживачі інформації вашого сайту живуть в Інтернеті. Тому, щоб обійти конкурентів з надання інформаційного продукту, Вам потрібно бути першими у всьому. Мається на увазі оперативність і якість подачі новин. Хто перший повідомив, той і автор. Хто перший виклав новину на сайт, той і отримує максимум переглядів.

Очевидно, що написання тексту новини, підбір заголовку і публікація на сайт займає певний час. Скоротити його складно, можливі хитрощі у вигляді голосового набору і публікація з планшета - добре, але не ідеально. Все впирається в людський фактор.

Короткі онлайн-трансляції дозволяють вирішити цю проблему. Адже можна доносити події містянам прямо в реальному часі! Чи варто пояснювати, наскільки це виділить Вас в очах підписників та відвідувачів?

Припустимо, в місті стихійно зібрався мітинг під стінами мерії. Ви, опинившись в самому центрі подій, дістаєте свій смартфон, створюєте трансляцію (як це зробити ми напишемо нижче) і запускаєте зйомку. Діліться трансляцією в соц. мережах. Тим самим Ви вбиваєте відразу двох зайців: Ви оперативні і Ваш продукт ексклюзивний! Ці два кити популярності в Інтернеті в одну мить піднесуть Ваш рейтинг в мережевому просторі, залишивши інших конкурентів далеко позаду.

Як правило звістка про сенсацію розлітається в Мережі блискавично. Лайки і репости роблять свою справу. Як по павутині новина кочує від користувача до його друзів, а від них - до інших підписників. Аудиторія, що переглядає вашу трансляцію буде рости в геометричній прогресії, не вимагаючи від Вас ніяких додаткових зусиль.

Переваги проведення трансляцій

Давайте розглянемо, які переваги може дати регулярне проведення трансляцій. Можливо Ви вже тримаєте в голові контраргумент, що перегляди десь не у Вас - це дурниця, тому що немає відвідування Вашого сайту. Давайте заглибимось в деталі.

  • Перегляди - це важливо

Якщо відкинути питання монетизації, то сайт міста від CitySites, як правило, виступає в ролі авторитетного онлайн ЗМІ міста. І висвітлення міських подій є Вашою роботою і певним боргом перед суспільством. Чим вище охоплення трансляції, тим більше людей дізнається яка подія прямо зараз відбувається в їхньому місті. Можливо, на кону можуть виявитися навіть життя.

  • Завершена трансляція - це відеоконтент для новини

Чи варто говорити, що ми живемо в еру відео. Популярність YouTube тому зайве підтвердження. Пошуковики віддадуть перевагу видати в топ матеріал з відео (тим більше, унікальним), ніж без нього. Навіть без цих факторів, очевидно, що для інформаційного ресурсу наявність відеопідтвердження події просто жирний плюс. Це додає авторитетності сайту і підтверджує правдивість слів в новинний статті.

  • Швидке зростання підписників в соціальних мережах

Люди дуже охоче діляться трансляціями. Якщо канал/групу особа побачила вперше, то велика ймовірність що вона підпишеться на Вас.

  • Це гроші

Велика кількість живих підписників в підсумку гарантовано дає трафік до Вас на сайт. Стаття не передбачає опису подробиць монетизації, але зрозуміло, що трафік - це організація Вашого доходу + можливість знайти більше рекламодавців саме для платних постів в соц. мережах.

Як і де провести онлайн-трансляцію?

Для онлайн-трансляції того, що відбувається не обов'язково бути досвідченим журналістом або володіти навичками і знаннями професійного спецкора. Головне – вести мовлення з самого центру подій, давати можливість глядачам спостерігати подію в режимі реального часу, не виходячи з дому, перебуваючи в транспорті або взагалі в іншому місті. І тримати телефон горизонтально.

Де проводити?

На момент написання статті (кінець 2016- го року), таких сервісів досить багато. Ми розглянемо лише найбільш відомі і зручні для онлайн-стрімів. Таких три.

1. Facebook

Найбільша соціальна мережа відносно недавно (6 квітня 2016 року) запустила сервіс для трансляцій. Функціонал дозволяє створити онлайн-мовлення як від імені свого особистого профілю, так і від групи (це важливо). Максимальний час проведення трансляції - 90 хвилин, підключенням API можна показувати відео нон-стоп. Є зручна статистика (дозволить зробити висновки пізніше), коментарі прокручуються списком (не зникають як в Piriscope).

2. YouTube

Найбільший відеохостинг - відмінне місце для проведення трансляцій. Можна легко ділитися ними, і багато вміють це робити. З недоліків варто відзначити деяку складність в налаштуванні першої трансляції зі смартфона для звичайного користувача.

3. Periscope

У 2015-му цей додаток просто підірвав мобільний ринок. Багаторічні підсумкові рейтинги додатків віддали йому перше місце, або розмістили в першій трійці. Це свідчить про високий інтерес до цієї платформи, як наслідок - аудиторії.

На наш погляд, через цей додаток найпростіше організувати мовлення, додаток вміє показувати push-повідомлення про трансляцію підписникам, трансляціям прикріплюється географічне розташування.

Рекомендація CitySites: ми рекомендуємо використовувати Facebook або YouTube. Швидше за все вести дві трансляції буде неможливо, тому, слід вибрати один інструмент і користуватися ним постійно. Якщо сказати перебільшено, то перед Вами постає вибір який канал розкручувати: Facebook, Twitter (Periscope) або ВКонтакте/Однокласники (YouTube). При проведенні трансляцій дуже важливу роль у створенні «вірусу» грає Push-повідомлення на смартфоні і в браузері. Це сильно збільшує охоплення. У цьому плані у всіх виграє Facebook, але лише якщо Ваша група досить розкручена. Однак в СНД більше користуються ВК і Однокласниками, тому, швидше за все оптимальним вибором стане YouTube.

Які правила проведення онлайн-трансляцій?

На початку трансляції підберіть хороший заголовок, в якому не забудьте згадати url-адресу Вашого сайту в кінці назви і поставити посилання в описі. Назва повинна бути релевантною події, а також чіпляючою. На описі можна зосередитися тільки якщо це дозволяє час, і Ви точно нічого не втрачаєте прямо зараз.

Не намагайтеся коментувати та аналізувати подію. В онлайн-трансляції це не обов'язково. Просто станьте на час очима своїх глядачів. Можна зробити коментар лише спочатку, якщо Ви не зняли якусь ключову подію. Покажіть їм те, що бачите самі. Дозвольте їм дистанційно стати учасником того, що відбувається. А висновки вони зроблять самі.

І не забувайте про власну безпеку!

Вимоги до камери і пристрою для трансляцій

Якість відіграє не Важливу роль, тому підійде практично будь-який смартфон не старше трьох-чотирьох років. Дозвіл відеозйомки бажано не менше 480P. Наявність швидкого 3G/4G інтернету з хорошим тарифним планом і повний заряд акумулятора. Щоб смартфон не розрядився, бажано обзавестись додатковим зовнішнім акумулятором.

Але ж не завжди встигнеш ...

Безумовно, постійно з'являтися саме там, де потрібно, не вийде. Для цього можна проводити заплановані трансляції.

Це окрема тема - таймінг. Якщо ваш сюжет запланований, а не спонтанний, то бажано проанонсувати трансляцію, розмістити рекламу в соцмережах і на сайті, щоб в один час до перегляду підключилася максимальна кількість користувачів.

Непогано, якщо трансляції матимуть системний характер: в певний день і час. Так глядачі очікуватимуть чергове відео і, не відстежуючи новини, підключаться до трансляції в запланований момент. Досягається ефект улюбленого серіалу, виробляється звичка.

У режимі прямого часу дивляться концерти, спортивні змагання, політичні дебати, новини, конференції, уроки тощо. Але у прямій трансляції завжди є ефект непередбачуваності, незапланованості подій. Тут вже не можна буде вирізати або змонтувати сюжет. Але з іншого боку - в цьому і принадність трансляції.

Що кажуть про трансляції?

Маркетологи стверджують, що більше половини представників малого бізнесу Америки ще в минулому році віднесли прямі трансляції до найефективніших методів просування продукції. В цьому ж році багато підприємців значно збільшили свої інвестиції в цей сегмент реклами. Майбутнє трансляцій в Мережі багатообіцяюче. Уже сьогодні на цей метод просування бренду і товарів роблять ставку найбільші фірми Заходу. Чому б і Вам не зайняти поки ще не зайняту нішу?