Кожен день відкриваються нові компанії, магазини, невеликі і великі підприємства. Згодом будь-яка фірма домагається первинних успіхів. З першим успіхом приходить прагнення розвиватися ще далі з метою закріпитися в певній ніші ринку. І в цей момент починається конкуруюча боротьба між компаніями, які вже закріпилися на ринку досить давно і новачком, який стрімко зростає і розвивається.
У конкурентів можна навчитися
Конкуренція, звичайно ж, має негативні наслідки: доводиться боротися за кожного клієнта, шукати нові шляхи і вирішення поставлених завдань, пропонувати більш досконалі і якісні послуги. Конкуренція відбирає багато сил, часу, коштів. Але разом з тим у будь-якого успішного конкурента можна багато чому навчитися. Достатньо лише правильно оцінити його роботу і вектори розвитку. Таким чином, при правильній оцінці конкурента, можна домогтися більш істотних успіхів.
Визначте конкуруючі фірми
Перш за все, потрібно чітко визначити своїх конкурентів, щоб не проводити зайвий аналіз. Визначте також цілі аналізу роботи конкурентів. При оцінці значно допоможе опитування цільової аудиторії. З його допомогою ви швидко і без зусиль зрозумієте, які саме послуги або товари потрібні вашій цільовій аудиторії.
Ключові моменти
Важливо розуміти загальний рівень конкуренції всередині галузі вашого бізнесу. Чим він вищий, тим складніше знайти місце для своєї компанії в галузі і тим швидше змінюється сам ринок всередині даної галузі: товари і послуги швидко розвиваються, важливо встигати працювати в ногу з часом. Вивчивши діяльність конкурентів за останні 1-3 роки, а також простеживши розвиток їх товарів або послуг, можна швидко відстежити тенденцію і планувати майбутню роботу.
- Потрібно визначити лідера серед конкурентів. На нього можна сміливо рівнятися. Адже саме лідер задає правила гри всередині галузі вашого бізнесу. Конкурентів, які мають зовсім невисокі або навіть негативні темпи зростання, можна використовувати як джерело для розвитку своєї справи.
- Визначте категорії товарів, які пропонують ваші конкуренти і знайдіть відмінності з вашим товаром. Групи товарів, які є лідерами продажів у конкурентів, можуть дати хороший поштовх для вашої фірми.
- Вартість послуг або товару. Визначте мінімальний, середній і найвищий рівень цін. Також з'ясуйте, з якою групою населення працює конкуруюча фірма. Визначте поріг кожного ступеня цін. Виходячи з групи населення, з якою ви працюєте, встановіть відповідні ціни.
- Якщо ви займаєтеся виробництвом або розповсюдженням товарів, то вивчіть шляхи реалізації таких же товарів у конкурентів. Їх може бути кілька: інтернет, супермаркети, ринки, прямі продажі.
- Знайдіть збіги і відмінності по ваших товарах і товарах конкурента. Для цього є кілька категорій: популярний товар чи ні, дорогий або дешевий, звичайний або спеціалізований, якісний чи ні. Відповідно, ви зможете робити акцент на цих відмінностях. Наприклад, в рекламі зробіть акцент на тому, що ваш товар, хоч і дорожче, ніж у конкурентів, але за те набагато якісніше. Або ж навпаки, зробіть акцент на ціні.
- Зробіть аналіз реклами конкурента-лідера, щоб марно не витрачати бюджет компанії на порожню рекламу. Адже конкурент, напевно, вже встиг з'ясувати, яка реклама більш дієва: зовнішня на вулицях міста, в інтернеті, на телебаченні і так далі.
Вчіться на помилках
Правильний аналіз конкурентів може дуже добре допомогти вам у розвитку будь-якого бізнесу. Крім того, ви можете знайти історію конкуруючої компанії в інтернеті, ознайомитися з помилковими рішеннями, які призвели до кризи фірми, і просто постаратися не повторювати цих помилок.
Читайте також про готовий малий бізнес від CitySites.