wA0lRU3P5fE_BtoSTofDAjor909fA1JB.jpg

"Люди купують не товар, люди купую емоцію", – ця теза все частіше звучить з вуст маркетологів і бізнесменів. А емоції, як відомо, викликають інші люди. Саме тому лідери думок сьогодні – трендовий інструмент просування. І, згідно з прогнозами експертів, їх вплив на прийняття рішень про покупку буде тільки рости.

Що це за феномен? У чому секрет лідерів думок? Як стати одним з них? Поговоримо про все це в нашому матеріалі.

Навіщо бути лідером думок?

Люди вкрай рідко ретельно розбираються в інформації. Якщо вона їм близька, вони можуть потурбуватися про пошук додаткових знань, прокоментувати їх, поділитися думкою з друзями. Якщо ж ні, то найчастіше вони ігнорують такий "інформаційний шум". Щоб донести людині меседж, у неї потрібно викликати певну емоцію, вразити і таким чином запам'ятатися. І найчастіше таку послідовність реакцій викликає чиясь "експертна", "вагома" думка – підтвердження даних з боку лідера думок.

Лідери думок (також їх називають трендсетерами, скорочено-сетерами, амбасадорами або opinion leaders) – це люди, чия думка впливає на думку споживачів (аудиторії).

Є багато причин, які можуть надихнути вас стати лідером думок: бажання розвинути особистий бренд і бути експертом в галузі, прагнення підвищити популярність своєї компанії, залучити більше трафіку на сайт чи ж просто заробити на цьому грошей.

Але так чи інакше, ви можете отримати чимало "бонусів" від статусу експерта:

  • економія грошей: у лідера думок є велика особиста лояльна до нього аудиторія, тому витрати на маркетинг істотно скорочуються: якщо навіть ваші шанувальники не готові купити певний товар, то як мінімум вони можуть поділитися інформацією про нього, якщо ви їх про це попросите;
  • додаткова вартість продукту: ваш особистий бренд створює додаткову ціну товару чи послуги, які ви представляєте;
  • приємні бонуси: багато хто готовий надати вам безкоштовні послуги або дати щось в подарунок в обмін на позитивні відгуки та рекомендації.

Якими б мотивами ви не керувалися, потрібно завжди пам'ятати, що робота з побудови особистого бренду – складне і копітке завдання.

З чого почати?

Знайдіть свою справу. Можливо це когось здивує, але всі подальші рекомендації про те, як стати лідером думок, виявляться абсолютно марними, якщо ви будете займатися не тим, чим хочете. Стати справжнім трендсетером можна тільки в тій діяльності, якою ви по-справжньому горите.

Досліджуйте. Як і будь-яка справа, побудову personal brand потрібно починати з вивчення обстановки: хто найпопулярніші лідери думок у вашій сфері, яка у них спеціалізація, в чому їх відмінні риси та т.д.? Це допоможе вам знайти свій фірмовий стиль, манеру спілкування з аудиторією, придумати унікальні "фішки", яких немає у інших.

Тримайте руку на пульсі. Підпишіться на ТОП-блогерів і лідерів думок в соціальних мережах. Зробіть добірку тих, кого цікаво читати, дивитися, слухати. Проаналізуйте, в чому їх особливості: не обмежуйтеся тільки схожими на вашу діяльності сферами – дуже часто щось дійсно незвичайне можна побачити не там, де очікуєш.

Визначте канали комунікації. Вам потрібно розуміти, де "живуть" і чим цікавляться ті люди, для яких призначена ваша інформація. Якими соціальними мережами користуються, і який контент може бути їм цікавий? Виходячи з цього, ви зможете визначити, які форми і майданчики використовувати для комунікацій. Зазвичай, це YouTube, Facebook, Instagram, Twitter і Telegram.

Отже, якщо ви ґрунтовно підготували ґрунт для власного просування, то саме час почерпнути досвід провідних експертів з розвитку особистого бренду. Ми постаралися зібрати все найсмачніше в нашому наступному списку.

ТОП-12 порад, як стати лідером думок

  • Робіть по-справжньому цінний контент, який допомагає людям вирішувати їх проблеми: відповідайте на питання, допомагайте, мотивуйте, тримайте в курсі останніх новинок, давайте рекомендації. Ваш контент повинен "вміти" надихати аудиторію і зачіпати її на емоційному рівні. Важливо також, щоб ці емоції були присутні у вас – люди дуже чуйні до нещирості і брехні. Якщо вас переповнював позитив, коли ви створювали контент, то з високою часткою ймовірності у вашого споживача також будуть горіти очі. І навпаки.
  • Будьте відвертими і прозорими в усьому, що ви робите або публікуєте: по-перше, всі ваші акаунти повинні бути відкритими, щоб читачі мали можливість робити репости, тим самим збільшуючи кількість посилань в мережі на вас. По-друге, просувайте тільки корисний і якісний продукт. Одного разу втративши довіру підписників, можна дуже довго відновлювати репутацію.
  • Дотримуйтесь регулярності. Якщо ви напишете актуальну, цікаву, корисну статтю, її помітять, але однієї спроби недостатньо. Від вас будуть чекати таких же яскравих регулярних публікацій. Хороша стратегія контент-просування – це сталість і послідовність.
  • Спілкуйтеся і будуйте стосунки з іншими лідерами думок. Не нехтуйте знайомствами в інтернеті. Різні презентації, вручення премій, дні народження селебріті – це ті місця, де ви можете зустріти трендсетерів і налагодити корисні ділові зв'язки.
  • Завжди будьте актуальними: знайомте аудиторію з новинками в галузі, пишіть пости на обговорювані теми, а якщо ви фахівець в якомусь питанні, який знаходиться "на піку" популярності, можете коментувати або давати свої рекомендації (не забувайте про компетентність). Знаходьте "найсмачніший" контент і діліться ним зі своїми підписниками, розповідайте про тренди і тенденції.
  • Не обмежуйтеся одним каналом комунікації. Але і не розпилюйтеся на всі соціальні мережі. Наприклад, якщо ви визначили для себе, що просувається через Instagram, то Facebook стане дуже важливим доповненням для пошуку цільової аудиторії. Якщо ваші меседжі транслюються в Twitter, то, можливо вам варто створити канал в Telegram для коротких і ємних повідомлень і т.д. Існує безліч соціальних мереж для більш вузьких інтересів – використовуйте можливості всесвітньої павутини по максимуму. І завжди будьте активними у всіх соціальних спільнотах, де ви присутні.
  • Спілкуйтеся з аудиторією. Ваше завдання – зробити підписників активними і небайдужими до вашого продукту. А для цього потрібно розмовляти з аудиторією. Пишіть провокаційні пости, прямо пропонуйте коментувати, обговорювати проблеми, влаштовуйте конкурси, розіграші. Використовуйте на повну сучасні інструменти live-трансляцій в Facebook та Instagram. Якщо сфера вашої роботи дозволяє, обов'язково проводьте вебінари або семінари.
  • Будьте storyteller. Для цього потрібно постійно прокачувати свої навички оповідача. Хороший лідер думок – це, перш за все, цікава людина. Розповідайте історії зі свого життя, пізнавальні факти і т.д. Не нехтуйте курсами ораторської майстерності і постановки мови, особливо, якщо того вимагає ваша сфера діяльності.
  • Знайдіть для себе ту галузь або нішу, в якій ви зможете стати "гуру". Користувачі повинні знати, що саме до вас варто звертатися з питаннями по цій темі. Проводьте вебінари, публікуйте інструкції по темі.
  • Прислухайтеся до рекомендацій – підписників, друзів, колег і навіть конкурентів. Обмінюйтеся думками та ідеями.
  • Визначте свою унікальну пропозицію – акцентуйте увагу на тому, що ви робите найкраще, чим ви відрізняєтеся від інших.
  • Допомагайте. Завжди допомагайте людям у вирішенні їхніх проблем і головне, будьте щирі.

І декілька слів на завершення

Якщо вам вдалося стати гуру в своєму роді діяльності і супер професійним лідером думок, не варто "задирати носа". Така роль зажадає від вас постійної і кропіткої роботи над собою. Щоб підтримувати лояльність ваших шанувальників, потрібно весь час бути в контакті з ними – підігрівати інтерес, давати нову інформацію, брати участь в обговореннях. Не менш важливо розширювати список тем, про які ви спілкуєтеся з аудиторією.

І, повертаючись до написаного з самому початку: ви повинні любити те, чим займаєтеся. Ваші палаючі очі, правдиві рецензії, цікаві історії завжди будуть заражати аудиторію такою же відданістю вам.

Читайте также о готовом бизнесе CitySites.