У наступному році компанії CitySites виповниться 10 років. Сьогодні – це мережа з більш ніж 100 успішних міських сайтів, що займають лідируючі позиції серед локальних медіа ресурсів.
Напередодні ювілею компанії ми вирішили згадати, як зароджувалася ідея міських порталів, і які зміни відбулися у платформі сайтів CitySites.
А починалося все ще раніше – в далекому 2006 році, коли в Маріуполі був створений сайт міста – www.0629.com.ua (на заголовному фото – сайт Маріуполя в 2006 році). Спочатку він створювався скоріше як хобі, ніж комерційний проект.
Проте, ресурс став стрімко набирати популярність і вже в 2007 році на сайті починають розміщувати рекламу. 2008 рік став переломним: відвідування Маріупольського сайту росло високими темпами, розширився штат менеджерів з продажу реклами, а кількість унікальних відвідувачів досягло 10 тисяч осіб на добу.
Також саме в кінці 2008 року створюється компанія CitySites.
Починаючи з 2009-го, відкриваються філії в інших містах України, активно розробляється і формується бізнес-модель отримання прибутку за рахунок різних видів реклами.
Ось як, наприклад, виглядав розділ на сайті міста Одеси в 2009 році:
Компанія зіткнулася з першими труднощами – специфікою роботи кожного окремого міста: найважливішу роль для бізнесу грало населення, кількість підприємств і наявність конкурентів. Часто багато процесів будувалися з нуля.
У 2010 році запрацювала філія в Харкові. Сайт www.057.ua на той момент став першим в мережі, який був відкритий в такому великому місті (населення 1,4 млн. жителів).
Цей рік став знаковим для компанії: в місті Ялта відкрився перший сайт, який працює на умовах франчайзингу. Нова система роботи накладала багато зобов'язань до того, щоб акумулювати накопичений досвід, систематизувати знання та документацію. Необхідно було розробити певні вимоги до публікацій на сайті. Адже нашим партнерам доводилося самостійно налагоджувати роботу на місцях.
Компанія отримала потужний стимул для розвитку і створення абсолютно нової системи комунікації, заснованої на передачі досвіду франчайзі і їх постійної підтримки.
Наступний 2011 рік став проривом в області франчайзингу для CitySites: відкрито 9 сайтів в Україні, компанія вийшла і на російський ринок.
Технічні роботи не припинялися, відпрацьовувалися способи розміщення реклами та її монетизації, додавалися нові розділи на сайтах.
У 2012 році CitySites вийшла на один з найбільш конкурентних ринків в Україні та відкрила філію в Дніпрі. Саме конкуренція змусила переглянути поточні можливості сайту і його дизайн.
Ключовими відмінностями оновленого сайту стали:
- покращене юзабіліті сайту;
- збільшення кількості та поліпшення якості рекламних майданчиків;
- функціонал сайту став максимально зручним для відвідувачів і більш ефективним для рекламодавців.
2013-2014 рр. – бурхливе зростання франчайзингової мережі в Україні та Росії. У 2013 році відкрився перший сайт в Білорусі, а в 2014 – в Казахстані.
Тренди онлайн медіа не стояли на місці: на арену вийшли високотехнологічні смартфони, і прибуток від мобільної реклами почав стрімко зростати. Уже в 2014 році відбувся реліз перших версій мобільних додатків сайту міста для iOS і Android. Сьогодні вони мають досить високий рейтинг і є відмінною конкурентною перевагою нашої франшизи.
У 2015 році ми почали розробляти новий дизайн платформи з покращеною адмінзоною і вдосконаленим інструментарієм для рекламодавців.
Кількість сайтів, відкритих по франшизі в Україні, Росії, Казахстані зростала. Портали стрімко набирали популярність в нових містах, стаючи сайтами новин №1.
З 2016 року компанія активно працює не лише над покращенням продукту, але і над підвищенням рівня сервісу для своїх партнерів:
- створюється онлайн університет CitySites – потужна база знань, в якій зібрана вся теорія ведення бізнесу, практичні уроки, вебінари, навчальні відео, кейси, приклади комерційних пропозицій і багато іншого;
- розширюється відділ підтримки та з'являється ряд додаткових послуг для партнерів;
- створюється програма "Інтенсив": 2-х денний навчальний курс для партнерів.
В кінці 2016- го було презентовано третє найбільше оновлення міської платформи CitySites, з розширеним функціоналом, оновленим дизайном, поліпшеною оптимізацією сайту під пошукові системи і безліччю доопрацювань.
Триває відкриття і нових сайтів – в Україні практично вже не залишається міст, не зазначених на карті CitySites. Зростає кількість франчайзі в Росії і Казахстані, відкритий міський портал на Коморських островах. Проект експериментальний, володіє обмеженим функціоналом і ведеться повністю віддалено – таким чином тестується комерційна успішність в такому форматі.
У 2017 році практично всі сайти були переведені на нову онлайн платформу з покращеним функціоналом.
Таке нововведення дозволило багатьом сайтам поліпшити свої позиції в пошуковій видачі, а також стати більш ефективним рекламним інструментом.
Планів на майбутнє багато: пропозиції щодо розвитку постійно надходять від партнерів, філій і співробітників. Серед пріоритетів на 2018 рік:
- мовна адаптація і створення багатомовних сайтів;
- запуск ERP-системи для партнерів;
- запуск CRM-системи всередині адмінзони (в стадії тестування);
- покращена автоматизація процесів монетизації сайтів;
- маркетингові покращення продукту;
- подальше вдосконалення онлайн платформи CitySites.