7dLM1RcRjayu4tfC0shcJf5K4SQPlNWQ.jpg

Навіщо проводити конкурси?

Конкурси, тести і опитування - це ідеальний спосіб привернути увагу аудиторії сайту і завербувати нових користувачів. Не лінуйтеся періодично радувати своїх читачів подібними розвагами. Їм - забава, а Вам - пряма вигода.

Грати ми всі любимо з дитинства. Подорослішавши, просто міняємо ігри та іграшки на більш серйозні. Інтернет - теж для багатьох забава, тому більша частина користувачів Мережі, як правило, шукає тут розваг. Гріх не скористатися такою можливістю, щоб просунути свій ресурс.

Якщо на Вашому сайті публікується тільки суха інформація, це ніяк не допоможе розширити коло читачів і збільшити популярність сайту. Своїх підписників потрібно не тільки інформувати, просвіщати, а й розважати. З споживачами інформації потрібно постійно взаємодіяти, підтримувати зворотний зв'язок. Для цього існує ефективний метод - залучення їх в конкурси, ігри, змагання.

Навряд чи це відкриття. Конкурси в якості інструменту по збільшенню кількості цільової аудиторії використовують давно та успішно. Але якщо Ви в веб-бізнесі недавно, то варто знати, як все правильно організувати і провести, щоб і користувачам було цікаво, і Вам вигідно.

Як провести конкурс?

Давайте розберемося, як організувати і провести цікавий конкурс, чим зачепити користувачів і яких помилок остерігатися.

1. Вибрати назву

Як і у випадку з газетною заміткою чи інтернет-публікацією, в конкурсі має залучати назва. Доведеться постаратися зробити її помітною, інтригуючою, веселою і позитивною. Назва - це перше, що побачать читачі. Від неї залежить, чи захочуть вони вникнути в суть вашого конкурсу, або ж пройдуть повз. Тільки не впадайте в крайнощі і не опускайтеся до вульгарщини. Все повинно бути в межах розумного. Тобто, назва повинна, в першу чергу, привернути увагу і викликати позитивні емоції!

2. Підібрати потрібну картинку

Ні для кого не секрет, що інтернет-аудиторія «любить очима». Тому мало конкурс придумати і озаглавити, його ще потрібно і графічно оформити. Вдале оформлення - це майже половина успіху вашої затії. Банер конкурсу повинен впадати в очі, привертати увагу, закликати і візуально виділятися з загальної маси інформаційного матеріалу на Вашому сайті. Щоб домогтися такого результату, картинку потрібно зробити якісно. Для цього бажано володіти першорядними навичками графічних редакторів. Якщо ж бюджет дозволяє, то можна довірити оформлення банера профільним фахівцям. Якісну картинку можна згодом використовувати для реклами конкурсу на різних майданчиках в соцмережах, що забезпечить приплив нових відвідувачів на сайт.

3. Чітко зазначити суть

Найскладніше і творче завдання - написати, про що ваш конкурс. Зміст має структуру міні-літературного твору, включаючи в себе вступ, основу і закінчення. Постарайтеся у вступі розкрити причини, що спонукали Вас організувати конкурс. В основній частині викладіть суть і умови конкурсу, деталі, обмеження, терміни. У висновку обов'язково закличте учасників до конкретних дій (надіслати фото, заповнити анкети, лайкнути банер або зробити репост).

4. Показати заохочення для переможця

Над призами для переможців варто подумати відразу ж, як тільки виникла ідея організації конкурсу. Досвідчені працівники веб-сфери зазвичай шукають для таких заходів спонсорів або інвесторів. Подарунки повинні бути істотними, потрібними, недешевими, щоб в учасників відразу ж виник стимул поборотися за них. Це не обов'язково матеріальні предмети - електроприлади, побутова техніка, прикраси та ін. - цілком підійдуть і абонементи в престижні спорт- клуби, квитки на вистави або в елітні розважальні заклади, сертифікати, карти знижок та інші нематеріальні заохочення.

Як правило, заохочується не один переможець, а хоча б три. Робиться це для того, щоб в учасників з'явилося більше шансів на виграш. Кілька призових місць спонукають особливо тих учасників, що сумніваються в своїх силах, вступити в боротьбу за призи, не боячись програти.

Не варто забувати і про природне людське марнославство. Наприклад, я, коли проводила конкурс на СалехарСіті, момент вручення подарунка переможцю відобразила на фото і опублікувала знімок разом з заміткою про переможця на сайті і в соцмережі. Такий прийом безсумнівно підвищує інтерес до самого ресурсу і залучає до участі в конкурсах додаткових користувачів. Але про це трохи нижче.

5. Підібрати експертів

Якщо Ви проводите конкурс власними силами, без залучення інвестицій та широкого розголосу, то місію визначення переможця можете взяти на себе. В іншому ж випадку, виникає необхідність вибрати авторитетне і компетентне журі. Склад суддів в конкурсі обов'язково оприлюднюється. Це підвищує рівень заходу в очах читачів, і виключає підозри у фальсифікаціях результатів. У будь-якому випадку, процедура визначення переможців повинна бути гранично чесною і прозорою, щоб ні у кого не виникало й тіні сумніву.

6. Спілкуватись

Приготуйтеся до того, що з учасниками конкурсу потрібно спілкуватися протягом усього часу змагання. Це природний процес, оскільки у читачів в будь-якому випадку будуть виникати супутні питання, необхідність роз'яснень та уточнення умов. Ваше завдання - оперативність у відповідях, щоб конкурсанти не відчували себе розгубленими і безпорадними, забутими і кинутими. Вони повинні відчувати свою значимість в процесі. Будьте об'єктивними, толерантними і відповідайте навіть на скарги і критику. Ігнорування не зробить Вам честі.

7. Підвести підсумки

Найважливіший момент - підведення підсумків конкурсу.

Зробіть з цього моменту - урочисту подію. Висвітліть його на сайті і в групах в соцмережах. Обов'язково вкажіть імена переможців і призи, які вони отримали. Крім того, буде не зайвим кожному призеру написати особисті вітання. Така увага підлестить ваших читачів і надихне їх на більш тісне спілкування з вашим ресурсом.

Як правильно підвести підсумки конкурсу?

Людям властиво сумніватися. Тому, при підведенні підсумків робіть все максимально чесно, прозоро, бажано знімаючи все на відео (ідеально - ведучи трансляцію в реальному часі). Трансляції зараз підтримують кілька сервісів, ми рекомендуємо YouTube і Facebook. Підписники отримають повідомлення про трансляцію, це додаткове залучення уваги навіть тих, хто в конкурсі участі не брав. Для запису відео з екрану скористайтеся Screen Recorder-програмами.

Найпростіший спосіб підвести підсумки - це зібрати всіх учасників в файл і скористатися сервісом random.org. Вводите в поле імена і прізвища учасників, і сервіс випадковим чином його сортує. №1 в списку - переможець.

Для конкурсів в Facebook і Instagram рекомендуємо woobox.com. Сервіс дозволить безкоштовно вибрати переможця по репосту, коментарю або за обома критеріями відразу. Англійською, але інтуїтивно зрозумілий.

Для конкурсу ВКонтакте непогано підійде додаток Random.app.

В цілому, бажано мати контент-план з проведення конкурсів. І проводити такі регулярно, по черзі в кожній з соц. мереж + на сайті. Це буде рівномірно розвивати кожну з соціальних груп і залучати людей на сайт.

І ще одна важлива порада: обов'язково чітко обмежуйте час проведення конкурсу. Це рятує від безлічі непорозумінь.

Якщо дотримати всі вище означені моменти, то конкурс на Вашому сайті обов'язково принесе бажаний результат - підвищить популярність ресурсу і залучить нову аудиторію.

Читайте також про готовий бізнес "під ключ" від CitySites.