CCpyxkKKV7-kh9XlYXVKUm4JGqzrAvaT.jpg

Споживача складно здивувати. Банальне зауваження, але, на жаль. Продавцям доводиться винаходити все більш і більш незвичайні способи просування свого продукту. Як зробити так, щоб покупець його не тільки помітив, але ще і виділив серед конкурентів, запам'ятав і прийняв рішення про покупку?

Тенденції показують, що сприйняття інформації у людей стає все більш "кліповим" – їм не подобається довго роздумувати і зіставляти факти: клієнт або бачить для себе інтерес з першої секунди, або ні.

На допомогу продавцям приходить креативна реклама – незвичайний дизайн, шокуючі слогани, чіткий посил – відмінний спосіб вплинути на аудиторію.

Чому креатив в рекламі – це добре

Відзначимо відразу, ми впевнені, що творчість в рекламі – це добре і ефективно. Але тільки в тому випадку, якщо реклама дійсно креативна, а не творіння дизайнера-недоучки з посилом "я художник, я так бачу".

По суті, щоб створити шедевр, який вистрілить, потрібно не так і багато. Найважливіше – навчитися розбиратися в психології людей. І, на жаль, саме цей фактор для багатьох рекламників стає непереборною перешкодою.

Перш, ніж "препарувати" свою цільову аудиторію за ознаками віку, менталітету і умов проживання, вам потрібно зрозуміти, що всі люди купують історії.

У переважній більшості населення вже має все необхідне для задоволення базових потреб (їжа, вода, одяг). Люди купують те, без чого вони можуть обійтися (їм не потрібно це, щоб вижити) – тобто купують те, що вони хочуть.

Перш ніж ми будемо вивчати, як же зробити вдалу рекламу, давайте надихнемося роботами справді креативних і талановитих людей.

Приклади успішної реклами

Дуже успішне сусідство рекламних щитів: пилососа Samsung і бренду одягу Charm.

Легкий "топлес" від Volkswagen.

Дуже наочна реклама аспірину.

Реклама індійської компанії, що виробляє фарбу Berger Paints створює ілюзію, що справжній маляр фарбує полотно білборда в колір неба. Для досягнення такого ефекту щит був сконструйований з полотен декількох відтінків так, щоб кожне з них відповідало кольором неба в різний час доби.

Реклама журналу The Economist. В її основу лягла ідея про те, що високоякісні публікації журналу не раз наштовхували своїх читачів на цікаві думки. Спеціальний детектор, вмонтований в щит, спрацьовує, коли людина проходить під лампочкою. Таким чином створюється враження, що у перехожого, який опинився біля білборду The Economist, в голові з'являється якась геніальна думка.

«Невидимі» білборди, розроблені спеціально для Sony PSP (PlayStation Portable).

З Volkswagen акуратно паркуватися не складе труднощів.

Реклама на межі фолу як інструмент, що продає

Такий вид реклами використовується вже досить давно. Багато хто застосовує в просуванні слогани і картинки на межі фолу: викликаючі, шокуючі, що порушують всі норми моралі. Проте, вони цілком здатні привернути увагу, зачіпаючи емоції споживачів.

Психологи давно визначили, що в якості провокації в рекламі часто використовують:

  • Теми сексу
  • Навмисне шокування аудиторії
  • Аморальність
  • Страх
  • Скандал
  • Загадку
  • Сенсацію
  • Відразу

Приклади провокаційної реклами

Слоган від Lego: "Творчість все пробачає".

Speak Like a Native – креативна зовнішня реклама мовного центру Berlitz. Слоган: "Говори як місцевий".

А ось "фішка" реклами нижньої білизни від Calvin Klein в тому, що вона працює тільки тоді, коли падає дощ.

Ну дуже потужний пилосос.

Супер містка Honda Fit.

Найгостріші ножі WMF.

CitySites теж відзначились креативною рекламою для мережі сайтів, шокувавши темою лоботомії.

Для того, щоб зробити відмінний PR, дивитися цікаві фото недостатньо: потрібно ще знати і деякі правила успішної реклами, яка не загубиться в море безликих і однотипних брендів.

7 Правил ефективної реклами

Знайдіть свій "коник". Будь-який продавець повинен розуміти в чому полягає його унікальна торгова пропозиція (УТП). При створенні рекламної стратегії необхідно відразу визначити головну перевагу продукту. Особливо це важливо, якщо ваш товар має аналоги на ринку. Але в жодному разі не робіть агресивну рекламу, прагнучи довести, що ваш товар найкращий: зробіть так, щоб покупець сам дійшов до цієї думки.

Надайте факти, унікальні властивості, цифри. Навіть, якщо продукт нічим не відрізняється від конкурентів за цими показниками, постарайтеся здивувати потенційних клієнтів незвичайним фактом про товар або якоюсь фірмовою "фішкою". Пам'ятайте, оригінальну "інструкцію" про те, як їсти печиво OREO? Ось і для вашого бренду можна придумати слоган, пісню, персонажа і т.д

Будьте ближчими до людей. Помилка багатьох брендів полягає в тому, що вони впевнені: їхній продукт так само цікавий покупцям, як і їм самим. Маркетологи навперебій розхвалюють свій товар, але часто їх зусилля залишаються непоміченими.

Перестаньте говорити як бренд – говоріть як людина. Сьогодні для цього є маса можливостей – виходьте в соціальні мережі і спілкуйтеся з аудиторією. Дізнайтеся, що їм цікаво, покажіть, що вам не байдужа їхня думка. І робіть рекламу, яка буде близькою і зрозумілою людям.

Надихайте і створюйте свято. По-справжньому гарна реклама завжди залишає після себе враження, що вона була зроблена людьми, а не бездушними корпораціями. Ваш бренд повинен викликати асоціації з чимось приємним. Відмінний приклад – реклама Coca Cola до новорічних свят. Вже багато років вона викликає передсвяткову ейфорію лише за допомогою впізнаваної мелодії.

Вам потрібні "вороги" і "справжні проблеми" – придумайте їх. Спробуємо пояснити на таких прикладах. Дуже часто в рекламі вирішують якісь надумані питання, які виникли як би самі по собі: люди йдуть по вулиці, всі посміхаються, їм дають в руки якийсь товар (який нібито їм сильно потрібен, тільки незрозуміло чому), вони від цього посміхаються ще більше. Така нудотно-солодка картинка дратує, чи не так? Адже в житті так не буває.

А тепер уявіть, що ви знімаєте ролик про справжніх людей. Для того, щоб хтось посміхнувся, потрібна причина, для того, щоб люди поводилися так, як вам хочеться і купували товар вашого бренду, потрібен привід. Знайдіть якусь "проблему", яка дійсно емоційно торкнеться споживачів і буде спонукати їх купувати.

Те ж саме стосується і "ворогів": бренд повинен чітко озвучувати свою позицію – за що він або проти чого. У кожній сфері життя є щось, проти чого ви можете виступити: нудьга, стреси, відсутність радості в житті і т.д. Саме цього "ворога" вам і потрібно перемогти за допомогою свого продукту. Відмінний приклад – "дуже злі бактерії", на боротьбу з якими виходить антибактеріальне мило і засоби для чищення унітазу. Адже ще півстоліття тому люди не мали навіть уявлення, скільки небезпечних мікроорганізмів вимагають щоденного знищення.

Кидайте виклик. Не бійтеся викликати у клієнтів шок – бійтеся бути акуратним і непомітним. По-перше, ви ніколи не зможете подобатися всім підряд, а по-друге, вам потрібно спочатку звернути на себе увагу. І, найчастіше, найкращим способом для цього може стати епатажна заява, питання і все, що змусить вашого покупця призупинитися і задуматися.

Викликайте емоції. Повірте, що перерахування ваших досягнень не має ніякого значення для потенційних клієнтів. Більш того, надлишок фактів викликає у людей бажання аналізувати, зіставляти, порівнювати з іншими, але ніяк не бігти за вашим товаром.

По-справжньому креативна реклама викликає емоції: не обов'язково радість, можливо, здивування або злість. Але всередині, як ніби щось клацає і картинка (пісня, слоган) друкується в мозку, стає своєрідним "якорем". Почувши або побачивши це наступного разу, людина вже буде асоціювати рекламу з ім'ям вашого бренду.

Майте стратегію. Найкраща стратегія – проста – та, яку можна описати одним реченням. Коли ви зможете вмістити ціль рекламної кампанії в кілька рядків, і максимально просто розповісти про неї, тільки тоді ви зможете організувати рекламну кампанію для людей.

Зробимо підсумок. Реклама вашого бренду повинна бути креативною, щоб запам'ятатися і виділитися серед конкурентів. Вона може розважати або шокувати, але головне – вміти викликати емоції.

Якщо ваші потенційні споживачі зрозуміють, що бренд хвилюється не лише про свою вигоду, а ц вирішує їх проблеми, то вони обов'язково стануть вашими вдячними клієнтами

Читайте також про готовий прибутковий бізнес від CitySites.