twGRfFUAPBxVy2MlXC_p2zuUyL9o-5ht.jpg

Злагоджена робота співробітників визначає успіх будь-якого бізнесу, і на підбір фахівців часто йде не один місяць. Але прийшовши в новий колектив навіть професіоналу необхідний час на адаптацію. І чим швидше «новобранець» ввіллється в середовище, тим краще, так як іншим працівникам теж необхідно навчитися взаємодіяти з новим членом команди. Саме це завдання і вирішує онбординг.

Що таке онбординг?

Онбордінг – це ефективна система, яка допомагає новачкові швидко освоїтися на новому робочому місці, розібратися в корпоративнивних традиціях, і відчути себе частиною єдиного цілого.

Кожна компанія розробляє свою онбординг стратегію, вносить в обряд ініціації власні «фішки». Наприклад, тих, кого прийняли на роботу в Twitter, чекає теплий прийом у вигляді сніданку з головним виконавчим директором, а ще персональний e-mail, корпоративна футболка і пляшка вина.

Для чого потрібен, і чому важливий онбординг?

Чи помічали, як багато компаній працює в одній ніші? Але одна-дві фірми завжди вириваються вперед, не просто обганяючи конкурентів, а стаючи чимось недосяжним, поза конкуренцією гонки. Цей феномен пояснюється уважним ставленням до філософії фірми, грамотним вибудовуванням міжособистісних відносин всередині колективу навколо спільної ідеї.

Онбординг є своєрідним ритуалом посвяти. У нового співробітника створюється відчуття, що йому відкрився доступ до чогось особливого, секретного, недоступного для інших. Він відчуває, що вбудовується в великий механізм, в якому кожен «гвинтик» важливий, кожна «деталь» працює на спільну мету, при досягненні якої виграє кожен.

Завдяки онбордингу всередині корпорації формується дружнє середовище, де робота будується на взаємодопомозі, а керівники зацікавлені в розвитку співробітників, розкритті їх талантів і потенціалу.

Статистичні дані говорять про те, що показники ефективності компаній, активно застосовують онбординг, на 58% вище, ніж у конкурентів.

Чому важлива правильна стратегія онбординга?

Але не варто думати, що досить спілкуватися з підлеглими по свійськи, і організовувати корпоративи у свята. Грамотна стратегія онбординга має на увазі збереження ієрархії всередині компанії, суворе дотримання субординації. В іншому випадку необдумані дії можуть привести до несподіваних і дуже сумних результатів.

Не потрібно винаходити велосипед. Вивчайте досвід успішних корпорацій, залучіть стороннього фахівця або візьміть досвідченого співробітника в штат. Так ви зможете уникнути помилок і розробити власну систему онбординга, на яку, можливо, колись будуть рівнятися ваші конкуренти.

Основні інструменти онбординга

Одна з цілей онбординга – мінімізувати кадрову плинність всередині компанії. За статистикою, більшість звільнень припадає на перші 6 місяців роботи. Завдання онбординг програми – звести цей показник до нуля.

Система включає в себе кілька етапів, перший з яких починається ще до прийому в штат, на співбесіді або при отриманні електронного резюме від здобувача. Інструменти онбординга – це привітальні листи новим співробітникам, персональний робочий простір, знайомство з колегами, інфраструктурою офісу, розпорядком робочого дня, і посадовими обов'язками. Це проведення мозкових штурмів і планувань, де кожен член команди може побачити повну картину роботи, що ведеться в даний момент, і свою роль в цьому процесі. Це курси підвищення кваліфікації, коучинг-програми та корпоративні тренінги.

Онбординг для кожного власника компанії повинен стати окремою статтею витрат, яку варто розцінювати як інвестиції в майбутнє своєї фірми. Грамотний підхід допоможе розкрити таланти і розвинути потенціал співробітників, зберегти цінні кадри всередині компанії і вивести ваш бізнес на новий рівень.

Читайте також про готовий бізнес CitySites.