icL639MAFkyx80Sk_Sy8nvxm7-jXxvAa.jpg

Сьогодні є дуже багато варіантів, як відкрити свою справу. Тисячі майданчиків в інтернеті допомагають шукати інвесторів для стартапів або партнерів для розвитку бізнесу. Багато починаючих підприємців часто недооцінюють важливість аналізу перспектив і виходять на ринок недостатньо підготовленими, що природно, збільшує їх шанси на крах.

Мало хто знає про переваги старту бізнесу на умовах франчайзингу. Давайте спробуємо розібратися, чому варто звернути на нього свою увагу.

Трохи історії

Засновником такої системи ведення бізнесу, як франчайзинг, вважають компанію "Зінгер" - світового виробника швейних машин. У 1851 році компанія стала укладати договори на продаж швейного обладнання на території США під брендом "Зінгер". Концепція роботи, закладена Ісааком Зінгером, є праобразом сучасної франшизи. У ХХ столітті франчайзинг став активно розвиватися в світі, будучи ефективним засобом збільшення збуту і зростання конкурентоспроможності.

Яскравим прикладом успішності системи в 50-х роках ХХ століття стало підприємство братів Макдональд: сьогодні франшиза «McDonalds» - це понад 14 тисяч підприємств у всьому світі.

Поступово проникаючи в усі сфери виробництва, торгівлі і надання послуг, він ставав все більш популярним і прогресивним методом ведення бізнесу.

І зараз ви щодня споживаєте послуги і товари підприємств, що працюють по франшизі: знамениті "Kodak" і "Coca-Cola", мобільний оператор "МТС", мережа заправок "Лукойл", туристична фірма "Tez Tour", ресторани швидкого харчування "KFC" , "Burger Club" і багато інших прикладів магазинів, кафе, кав'ярень.

І трохи теорії

По суті, франчайзинг - це система співпраці, при якій одна сторона (франчайзер) передає за плату іншій стороні (франчайзі) ряд прав на виготовлення і продаж товарів (послуг) згідно з договором франчайзингу. При цьому, франчайзер надає право використовувати свою торговельну марку і надає допомогу у веденні бізнесу (технологічну, консультативну та ін.), а франчайзі зобов'язується використовувати передані йому технології і методи і виплачувати роялті (регулярні внески за надану систему бізнесу, навчання і т.д .). Обидві сторони є повноправними партнерами одного бізнесу.

Продавець франшизи надає покупцеві франчайзинговий пакет- певний набір документів, до якого входить керівництво з організації підприємства, юридичні документи, бренд-бук, корпоративна політика франчайзера, навчальний курс, пакет технічної підтримки та ін. Крім того, франчайзі отримує інструкцію - звід норм і правил щодо дотримання бізнес моделі та докладний посібник з поведінки в тих чи інших ситуаціях.

Франчайзинг чи свій бізнес: що вибрати?

Приймаючи рішення про відкриття бізнесу, людина вивчає безліч факторів. І незалежно від вихідних умов і здібностей, одним з найважливіших критеріїв успішного старту є правильна оцінка ризиків і перспектив.

Зупинимося докладніше на перевагах покупки франшизи

  • Готовий бізнес

Ви купуєте готовий бізнес і відомий бренд, а значить, маєте набагато менше перспектив зазнати краху: разом з впізнаваною торговою маркою до вас приходять і споживачі. Все це обходиться без значних фінансових інвестицій на рекламу і без значних зусиль, витрачених на їх пошуки.

  • Підтримка з боку франчайзера

Якщо порівняти шлях побудови бізнесу, то франшиза - це уторована дорога, а бізнес з нуля - це набивання шишок, шлях проб і помилок. Залежно від умов договору франчайзингу, франчайзі набуває і стартові умови, такі як фірмове обладнання, контакти постачальників і покроковий план організації роботи підприємства. У більшості випадків разом з франшизою ви отримаєте ще й кваліфікованих фахівців, які допоможуть налаштувати це обладнання, навчити персонал і проконтролювати успішність старту бізнесу. Починаючи свою справу з нуля, потрібно бути готовим до можливих провалів: неякісного обладнання, безвідповідальності постачальників або співрробітників, що не мають відповідної кваліфікації. Всі ці помилки з самого початку можуть привести до серйозних фінансових труднощів, втрати дорогоцінного часу і повного розчарування у власних силах.

  • Більше можливостей для пошуку інвестора

Залучати інвестиції в стабільний бізнес значно легше, ніж знайти партнера, готового інвестувати в нульовий бізнес з туманними перспективами розвитку.

  • Готова стратегія розвитку бізнесу

Набагато ефективніше і простіше створювати стратегію розвитку, базуючись на достовірних і об'єктивних показниках розвитку ринку. Бізнес план кожного стартапа зазнає дуже багато змін і в основному це стосується непередбачених на самому початку фінансових витрат.

Але і у власному бізнесі є чимало плюсів

  • Ви можете самі приймати ключові бізнес рішення

Працюючи по франшизі, ви зобов'язані дотримуватися рекомендацій франчайзера. І в разі, якщо його політика виявиться хибною, це автоматично позначиться і на вашому бізнесі.

  • Відсутність обов'язкових щомісячних платежів

Весь ваш прибуток залишається вам. Але питання в тому, як швидко ви його зможете отримати. За статистикою, окупність бізнесу по франшизі настає швидше, ніж бізнесу з нуля.

  • Ви не залежите від рішень франчайзера

Продавець франшизи має право не продовжувати договір франчайзингу або розірвати його, якщо вважає, що ви недостатньо добре виконуєте умови.

Явні всі плюси покупки франшизи.

Природно, тут, як і в будь-якій справі, є свої нюанси. Купівля франшизи - важливе рішення, яке вимагає зваженого підходу: вам необхідно не тільки уважно ознайомитися з усіма можливими варіантами і пропозиціями, а й оцінити ризики з урахуванням конкретного місця і часу реалізації вашого проекту, прорахувати інвестиції на початковому етапі і передбачити варіанти непередбачених витрат.

Компанія CitySites, наприклад, відразу пропонує своїм потенційним франчайзі різні варіанти франшизи, ґрунтуючись на даних про місто, де планується запуск сайту та інформації про стартові можливості майбутнього бізнес-партнера.

Як і в будь-якому бізнесі у франчайзингу необхідний зрілий і відповідальний підхід до роботи, але погодьтеся, що маючи ряд переваг, набагато легше успішно стартувати.