Впевнені, що кожен, хто читає цю статтю, знає, що таке ЦА – цільова аудиторія, проте часто ми забуваємо про важливі, життєво необхідні речі для бізнесу. Тому згадаємо кілька основних характеристик цільової аудиторії.
Визначення цільової аудиторії
Є чотири критерії, за якими ми чітко можемо визначити свого клієнта\користувача:
- Базові параметри
1.Стать
2.Віковий інтервал
3.Географічна приналежність
Жінки, від 25 до 35 років, Санкт-Петербург.
- Інтереси: хобі, захоплення (щоб знати, де «полювати»)
- Соціальний статус. Звідси платоспроможність.
- Визначення основної проблеми ЦА в вашому сегменті.
Приклад вдалого визначення ЦА
«Жінки у віці від 25 до 35 в Санкт-Петербурзі, які люблять займатися йогою, люблять релакс, медитацію, езотерику, ходять на форуми та семінари духовного розвитку, підписані на «йогів» в Instagram. Рівень доходу – середній, високий. Стикаються з проблемою зручного одягу для занять, медитацій і духовних практик»
Від того, наскільки чітко ми визначимо свого клієнта, залежить вся маркетингова компанія і прибуток підприємства. Багато власників бізнесів, знаючи, що таке ЦА, бояться застосовувати вище запропоновані критерії для її визначення, оскільки не хочуть втратити людей з іншого сегмента. Вони помилково вважають, що втрачають гроші: набагато прибутковіше правильно обмежити ЦА і отримувати з неї 20-30 клієнтів, ніж розпорошуватися на 2-3 групи, з кожної отримуючи 3-4 людини з сегмента.
«Полюємо» на потенційного клієнта
Якщо Ви не можете визначити ЦА самостійно або її сегментація досить широка, тобто методи, які допоможуть в «польових» умови визначити її.
Метод лендінгу
- Продавець\виробник товарів або послуг створює промо-сторінку – лендінг, щоб більш точно визначити, на кого орієнтуватися в продажах.
- Під лендінг запускається реклама через всі можливі канали реклами «cost per click», де ви платите тільки за клік на рекламу, виставляючи досить широкий таргетинг (враховуючи особливості свого продукту). Терміном на 7-10 днів, щоб максимально більше зібрати статистичні дані, де буде встановлений таймер і форма зворотного зв'язку. Всі, хто клікнув, потрапляють в список ЦА. Далі дивимося, хто залишив свої контакти на попереднє замовлення або остаточну покупку. А також, хто брав участь в інших клік-акціях (адже ми використовували різні канали реклами). Хто заповнив форму – той ЦА. Форма може бути з базових критеріїв: стать, вік, місто і т.д., що відразу намалює основний портрет.
- Після цього потрібно перевірити чи правильно все спрацювало. Запускаємо рекламну кампанію під відібрані критерії з декількома каналами комунікації, спрямованими на покупку. Якщо конверсія досягла 2%, то Ви вийшли на правильний шлях, якщо 5% – то найімовірніше, це Ваша ЦА, А якщо 10% – то це пряме попадання в яблучко!
Де ще знайти свого клієнта?
- Пошукові системи. Щоб «рибка» сама клюнула, необхідно правильно закинути наживку в пошуковик. Для цього варто відповідально підійти до оптимізації сайту, налаштувавши його під правильні пошукові запити і тоді ЦА сама вас знайде.
- Поштові розсилки. До сих пір це один з дієвих інструментів. Subscribe, наприклад, дає хороший трафік.
- Купівля цільового трафіку: купуємо рекламне місце на сайті\форумі суміжної тематики. Це може бути банер або будь-який інший вид реклами.
- Робимо анонси в соціальних мережах. Взагалі, більшість ЦА сьогодні буде приходити з соціальних мереж. Тому це окремий майданчик для «полювання», потребуюча окремого підходу. Але створювати там анонс з переходом на Ваш ресурс – відмінна ідея!
- Спілкуватися з ЦА на форумах, сайтах, коментувати. Ні, це не один абзац тексту, стандартний для всіх. Це живе спілкування, персоніфікований підхід, де можна визначити проблему та біль цільової аудиторії. Більш точно дізнатися, що турбує і як з цим боротися. І тільки тоді подібне спілкування дасть результат.
Читайте також про готовий бізнес CitySites.