Не часто досвідчені маркетологи хочуть ділитися досвідом з новачками, однак нам вдалося отримати декілька порад від людини, яка більше 18 років займається маркетингом і може розкласти все по поличках. Інформація була дана блогу Нетологія від Олександра Касякіна (директора з розвитку ТОВ НЕЛІТ). Безумовно, ніхто не претендує на істину в останній інстанції, бо час дуже швидкоплинний: тренди міняються, але база завжди буде актуальною.
Що являє собою маркетинг насправді?
Професія маркетолог почала зароджуватися більш 20 років тому, коли підприємці вже перестали називатися спекулянтами, а у покупців з'явився вибір на ринку. Звідси і дослівний переклад «вивчати ринок». Сьогодні у нас відбувається своєрідна заміна понять і маркетологами, менеджерами називають людей, які виконують зовсім інші обов'язки. Чомусь людина, яка вивантажує і завантажує товар називається менеджером зі збуту. Людина, яка сидить на касі, гордо носить бейдж «менеджер по касі». Чим ці люди керують? А точніше ким?
З маркетологами та ж історія. Люди, які пишуть статті в блоги, купують зовнішні посилання на сайти, виготовляють рекламні матеріали і називаються маркетологами. А ще веселіше, коли ми називаємо їх менеджерами відділу маркетингу.
Маркетолог – це людина, яка перш за все займається вивченням ринку, розбирається в його тенденції, своїй ніші. Це одна з найважливіших фігур в компанії, від якої залежить 80% її успіху.
Експертність маркетолога – це знання сегмента ринку, на якому ведеться робота. Це розуміння про роботу конкурентів, тих, що ведуть високу цінову політику, і конкурентів з нижчого цінового сегмента. А також комплексне знання про конкурентів з тієї ж ніші, що і сама компанія.
Знати – це розбиратися в конкурентних:
- Продуктах;
- Методах просування;
- Структурі компанії;
- Ціновій політиці;
- Перевагах та недоліках;
- В ідеалі, і стратегії продажів.
Якщо маркетолог розуміє позицію своєї компанії, місце продукту на ринку, то знає і ключ до величезного успіху компанії. Лише завдяки цим знанням, можна вибудувати маршрут, щоб домогтися бажаного результату. Для цього і керівники компанії повинні знати свою стратегію розвитку. А це вже зовсім інша історія.
Завдання маркетолога полягає і в налагодженні внутрішніх зв’язків в компанії для стабільної результативної роботи.
Що ми маємо насправді?
У сучасному світі всі вважають маркетологів дармоїдами, які ходять туди-сюди і займаються не зрозуміло чим. Багато підприємств так досі й не розуміють, навіщо взагалі маркетолог потрібен, і його там просто немає.
План дій
- Визначитися з концепцією товару / послуги і компанії в цілому;
- Визначити цільову аудиторію. Основний клієнт. Ринок. Ніша;
- Портрет ЦА (про це вже була ціла стаття);
- Вибір цінової політики під ЦА;
- Концепція просування: методи, канали, комунікації і т.д;
- Цілі просування.
Обов'язково все фіксуйте на папері, розписуйте бюджет і дійте.
Отже, ключові поради:
- Пам'ятайте про підміну понять в сучасному світі бізнесу, але не забувайте про справжнє призначення маркетолога.
- Маркетинг - найважливіший елемент у розвитку будь-якого бізнесу. Тільки завдяки майстру-маркетологу можна досягти великого успіху.
- На продукт повинен бути попит. Попит створює маркетолог. Для цього потрібен ХОРОШИЙ продукт.
- Маркетолог - ключова фігура, і кожен керівник повинен це розуміти.
Читайте також про готовий малий бізнес від CitySites.