У наші дні багато хто розглядає власний бізнес як альтернативу роботі за наймом. Всі навколо розповідають як престижно і цікаво бути бізнесменом. Але, як правило, запустити свій бізнес, не маючи ніякого досвіду, складно. Навіть маючи стартовий капітал, люди не наважуються на це роками. Чи є вихід?
Як варіант старту можна розглянути покупку франшизи. Франчайзинг істотно знижує матеріальні і трудовитрати на старті і дозволяє заощадити нерви і енергію для майбутнього бізнесу.
Як правило, пошук франшизи інвестори починають з каталогу, такого як Franshiza.ru. На одному сайті зібрано близько 500 франшиз з різних сфер бізнесу і з абсолютно різним бюджетом запуску. Зручність каталогу в тому, що можливо використовувати ті фільтри, які принципово важливі для вибору проекту (вид бізнесу, інвестиції в нього, місто відкриття, і навіть стать інвестора!). Тут же можна дізнатися всі умови і отримати прямий контакт власника франшизи. Важливим є те, що в каталозі франшіза.ру по потрібних франшизах можна подивитися новинну стрічку – побачити чи активно франшиза розвивається або за 5 років нічого не відбувається з компанією, почитати відгуки партнерів. Новачкам цікаво буде подивитися рейтинги франшиз.
Ще одним плюсом каталогу є те, що можна відстежувати акції і знижки на франшизи. В цілому, до «розпродажів франшиз» варто ставитися насторожено, навряд чи той, хто вклав багато сил, досвіду, коштів і часу в розвиток своєї мережі, погодиться віддати її за безцінь. Тому всі акції повинні піддаватися логічному поясненню, тільки тоді на них потрібно звертати увагу. Наприклад, сезонність бізнесу в сфері дитячого навчання, коли партнеру потрібно відкритися саме перед вереснем. Тому власники франшиз починають з літа пропонувати знижки та додаткові бонуси на купівлю франшиз. Така ж історія з проектами морозива або визнаних шкарпеток і светрів. Франшизи торгівлі можуть влаштовувати акції перед сезонною закупівлею або для завантаження власного швейного виробництва. Завжди намагайтеся знайти логічне пояснення акції, інакше ризикуєте бути ошуканими в поспіху прийняття рішення.
Тим, хто ніколи не стикався з франчайзингом не зайвим буде почитати навчальні матеріали на тему правильного вибору франшиз і незручних запитань франчайзеру. На жаль, на ринку франчайзингу стали траплятися неприємні історії про те, що під маскою сумлінних власників мереж ховаються ті, хто зацікавлений тільки отримати початковий внесок з партнера і після цього пропадає. По-перше, каталог подібні франшизи не допускає до публікації і початковий відсів здійснює сам. А далі потрібно самостійно проявляти пильність і уважно вивчати умови франшиз. Цікавим і вкрай корисним був матеріал про шахрайство у франчайзингу і про те, як обчислити "пустушки". Виявляється, франчайзеру можна запропонувати явно невідповідні під умови франшизи дані і подивитися на його реакцію. Якщо франчайзер буде готовий працювати з Вами на повністю кредитних коштах і в жахливому неліквідному приміщенні – значить, він не хоче довгострокового партнерства, а чекає тільки перерахування початкового внеску. І таких абсолютно побутових перевірок може бути ще кілька видів.
При виборі франшизи хтось хоче отримати сильний бренд, хтось орієнтується на якість і обсяг допомоги франчайзера, хтось просто шукає бізнес-ідею і готовий її самостійно розвивати – критерії у всіх різні, але вибрати дійсно гідний проект можна тільки читаючи про франчайзинг, порівнюючи кілька проектів між собою і спілкуючись не тільки за допомогою електронної пошти. Краще дзвонити на офісний телефон, переконуючись в тому, що Ваш майбутній партнер дійсно існує на карті України або будь-якої іншої країни. А ще краще – з'їздити з ним на зустріч і побачити роботу успішного готового бізнесу на власні очі.