L5pIoRM1r84CNo7smHLkHLKgf_kHoSH1.jpg

Франчайзинг стає популярною формою розвитку приватного підприємництва в країнах СНД і Центральної Азії. Киргизія з населенням близько 6 млн. чоловік демонструє позитивні кроки на шляху впровадження франчайзингу як ефективного методу ведення бізнесу з мінімальними ризиками.

Менше двох років тому в Киргизії пройшла перша в сучасній історії країни виставка франшиз – Central Asian Franchising Expo. Вона привернула бізнесменів не тільки Киргизстану, а й сусідніх країн Центральної Азії. 60 іноземних і місцевих компаній представили свої франшизи на цьому заході.

Інтерес до виставки франшиз показав активну позицію киргизьких підприємців в пошуку нових бізнес-можливостей. Хоча країна поки не може похвалитися великою кількістю компаній, що працюють по франшизі, ситуація з кожним роком покращується. Це підтверджують приклади франчайзингу в Киргизстані, про які стало відомо в 2017 році:

  • кафе морозива Gelateria Plombir;
  • чоловіча перукарня Chop-Chop;
  • кав'ярня «Шоколадниця»;
  • піцерія Papa Johns;
  • салон краси G.Bar;
  • магазин одягу TOM TAILOR.

Бішкек – столиця Киргизії – найпопулярніше місце для відкриття бізнесу по франчайзингу. Це найбільше за площею і чисельністю населення місто країни. Кількість його жителів досягає 1 млн. чоловік.

Основні галузі, де купують франшизи в Киргизії представники малого та середнього бізнесу:

  • сфера громадського харчування;
  • роздрібна торгівля;
  • сфера послуг і обслуговування.

Інтернет – новий горизонт для франчайзингових проектів. Умови успішного ведення бізнесу онлайн тільки формуються в країні.

Урядові джерела стверджують, що кількість інтернет-користувачів в Киргизії перевищила 80% населення. Ці дані значно відрізняються від результатів досліджень незалежних експертів. Згідно з даними закордонного порталу Wearesocial.com, на початок 2017 року 34% жителів країни користувалися інтернетом, 10% – мали акаунти в соціальних мережах. Швидкісний широкосмуговий інтернет розвинений недостатньо, так як в Киргизстані переважає гірський ландшафт, більше половини людей живе у віддалених районах і лише третина – в містах.

Незважаючи на невисоке проникнення інтернету, в Киргизії активно функціонують онлайн-ЗМІ. Фактори, що сприяють їх розвитку:

  • інтернет-видання користуються свободою, так як їх нинішній статус законодавчо не встановлено;
  • вони оперативні, здатні швидко поширювати інформацію;
  • вимагають менших фінансових і людських витрат, у порівнянні з друкованими ЗМІ.

Міські сайти – один з перспективних напрямків інтернет-проектів і ЗМІ, так як рівень урбанізації Киргизії поступово зростає. Компанія CitySites протягом 10 років успішно розвиває мережу міських порталів в країнах СНД. Партнери приєднуються до мережі на умовах франчайзингу. Якщо цікава франшиза в Киргизькій Республіці та шукаєте недорогий варіант інвестування, залиште заявку на отримання докладної інформації.

Будемо раді знайомству!