feubSMSrolUvWYOg7g20-rxXUN2HVXM3.jpg

Сьогодні у нас спірна тема, адже реклама є для багатьох сайтів основним джерелом доходу. Поява ж такого програмного забезпечення як блокувальники реклами, приносить збитки.

Трохи статистики:

За минулий рік кількість користувачів Adblock Plus зросла на 41% і на даний момент становить понад 300 мільйонів користувачів по всьому світу. Додайте сюди ще користувачів, які використовують блокування реклами на мобільних пристроях і отримаєте цифру порівнянну з кількістю населення Сполучених Штатів. Найбільш поширеним Adblock є у Франції, Німеччині, Польщі та Росії. В Україні програму використовують близько 9% всіх користувачів.

Принцип роботи:

В основі роботи програм блокувальників лежить фільтри flash-анімації та завантаження зображень. Так як основна частина банерів і зображень завантажується з схожих один на одного сховищ, відстежити рекламу не складає великих труднощів. Таким чином, блокуються спливаючі вікна, банери, віджети соціальних мереж, відео реклама YouTube або Facebook. Так само користувачі можуть створювати власні фільтри, налаштовуючи їх під власні потреби.

Винятки:

У 2013 році, командою Adblock розробляється програма допустимої реклами. Так з'являються «білі списки» сайтів, які пройшли модерацію користувачів і відповідають критеріям «ненав'язливої» реклами. Великі компанії, такі як Google і Amazon за членство в цих списках змушені відраховувати компанії кошти на «адміністративні послуги». Абсолютно безкоштовно в цей список можуть потрапити невеликі компанії і видавництва.

Згідно з вимогами компанії щоб опинитися в білому списку, необхідно відповідати наступним вимогам:

  • Не спотворювати справжнього призначення веб-сторінки.
  • Підходити стилістиці сайту, на якому розміщується реклама.
  • Не відволікати користувачів від матеріалу, що їх цікавить.
  • Банер не повинен містити анімації або звуку.
  • Банер не повинен вимагати його закриття.

І так далі, з повним списком вимог можна ознайомитися у відповідному розділі на сайті Adblock. До цього року «допустимі норми» регулювалися користувачами на форумі, де кожен бажаючий міг розмістити свої пропозиції та коментарі щодо списку. З початку 2016-го створюється спеціальна наглядова рада, яка займається внесенням правок до вже існуючих критерій, так і розробкою нових положень.

Боротьба з блокуванням:

Про те, як з цим борються різні компанії, які не згодні з цими вимогами, можна говорити довго. Хтось ставить заглушки для користувачів, у яких встановлена програма, з пропозицією дати доступ до сайту і прибрати настирливу рекламу за певну суму. Хтось йде прямо в суд, який в свою чергу завжди відстоює свободу кожного користувача вирішувати самостійно користуватися блокувальником чи ні. Деякі вкладають гроші в розробку антиблокувальників, так в 2015 році вийшов сервіс Source Point, який приховує URL-адреси оголошень від блокуючих програм. Але всі ці дії працюють зі змінним успіхом. У той час як аудиторія, яким набридла настирлива реклама збільшується, а популярність блокувальників зростає.

Який же висновок можна зробити з цього?

Вже зараз очевидно, що популярність банерної реклами йде на спад, з цим твердженням погоджуються не тільки аналітики, але і статистика рекламного ринку. Рекламний ринок рунета за перший квартал 2016 знизився на 20%. Стабільним залишається тільки розвиток контекстної реклами, але і він в порівнянні з минулим роком почав сповільняться. Медійна реклама так само починає втрачати свої позиції.

Але в цьому мороці майбутнього, з'являються нові цікаві види реклами, які постійно розвиваються і адаптуються до сучасних реалій. Власники сайтів розуміють, що рекламу потрібно робити більш природною, щоб вона сприймалася як частина контенту і не викликала відторгнення у аудиторії. Медійники - усвідомлюють, що вже неможливо змусити користувачів дивитися те, що їм не подобається, тому вже сьогодні реклама повинна бути цікавою, щоб приносити гроші. Яскравий приклад розвиток нативної реклами, яка розповідає про товар або бренд у формі розповіді або журналістською заміткою. Так, в якийсь момент ми зіткнемося з проблемою того, що рекламу не відрізнити від авторського контенту. З іншого боку така ненав'язлива реклама є логічним витком розвитку технологій, які розмили межі світу діджтал і нашої з Вами реальності.

Читайте также о готовом бизнесе CitySites.