У багатьох країнах франчайзинг є успішною моделлю ведення бізнесу. США, Франція, Великобританія, Німеччина, Іспанія, Італія – лідери світового франчайзингу.
Країни колишнього СРСР також розвивають цей формат бізнесу. Одна з них – Узбекистан. У порівнянні з Україною, Білоруссю, Казахстаном, ринок франчайзингу в Узбекистані знаходиться на стартових позиціях розвитку. Це обумовлено авторитарним режимом, що панував в країні 26 років на чолі з Ісламом Карімовим. Після його смерті в 2016 році ситуація почала змінюватися. Новий президент Узбекистану Шавкат Мірзієєв взяв курс на політичні та економічні реформи, спрямовані на глобальні перетворення в країні.
Скорочення адміністративних методів регулювання, поступова лібералізація економіки і впровадження ринкових інструментів сприятимуть розвитку підприємництва в Узбекистані. В таких умовах для підприємців-початківців менш ризиковано купити франшизу і стати партнером вже існуючого і успішного бізнесу, ніж відкривати власними силами новий.
Після зміни влади і початку руху до ринкової економіки, в Узбекистані зросла франчайзингова активність. Стало відомо, що McDonald's вивчає можливість роботи в країні за допомогою франчайзингу. У 2018 році через франчайзинг на ринок вийде міжнародна мережа ресторанів громадського харчування KFC.
Галузь громадського харчування – одна з найпопулярніших сфер франчайзингових проектів серед малого та середнього бізнесу. Через продажу франшиз в Ташкенті присутні міжнародні бренди – піца «Додо Піца», пончики Dots Donuts. Приклади успішних франшиз є в сегменті квест-кімнат, роздрібної торгівлі одягом, електронікою.
В умовах трансформації економіки Узбекистану саме франчайзинг виступає безпечної формою підприємництва для малого і середнього бізнесу. Основні переваги такої бізнес-моделі для франчайзі (того, хто купує франшизу):
- налагоджений механізм роботи – перевірені технології виробництва і
- управління;
- зниження ризиків, так як партнер стає частиною глобальної мережі;
- доступ до бази знань, сформованої на основі багаторічного досвіду роботи;
- супровід та підтримка на всіх етапах розвитку;
- можливість масштабування – виходу на нові ринки і регіони.
Завдяки реформам в країні з'являються нові можливості для підприємництва. Тим, хто шукає недорогі і вигідні франшизи в Узбекистані в сфері інтернету, підійдуть проекти з розвитку міських сайтів. Для їх створення вже сформувалися необхідні умови – влада розширила свободу ЗМІ, а число користувачів інтернету перевищило 20 млн. чоловік (понад 60% населення країни).
Компанія CitySites – це велика мережа міських сайтів в 9-ти країнах світу. Залиште свою заявку на отримання докладної інформації. Будемо раді знайомству!