Автоматизація та підвищення комфортності життя – тренд в мінливому світі. Люди придумують голосових помічників, роботизовані пилососи та віртуальну реальність. Деякі винаходи, в основі яких штучний інтелект (ШІ), вже стали нам звичними. Чат-бот один з них.
Програма «спілкується» з користувачем і відповідає в текстовому або голосовому форматі. Можна сказати розумний «автовідповідач». Для простих додатків, які працюють на підставі правил. Є список команд, відправляючи їх людина отримує відповідь. Боти, засновані на штучному інтелекті виглядають «натуральніше» і можуть самонавчатися в процесі «спілкування» з користувачем. Роботів підключають в месенджери, такі як Telegram і FB Messenger.
Хто на що вчився
Чат-бот, як і співробітник, може виконувати різну роботу. Все залежить від того, навіщо він потрібен компанії. Одні надають інформацію за запитом: прогноз погоди, курс валют, доступні рейси або готелі. Суть їх роботи в оперативному пошуку певної інформації. На «інші» питання, які не закладені в його базу, він відповісти не зможе.
Якщо функція бота розважати, то з ним можна пограти в текстові ігри або вікторини. Він порахує ваші бали і порівняє з балами інших учасників. Відповідно, квиток на поїзд вам він не підбере. А помічники, яких зробили на підставі штучного інтелекту, будуть багатофункціональними. Але у них є один нюанс. ШІ заснований на самонавчаючих алгоритмах, які навчаються на якійсь історії. Якщо історія перекручена, бот буде працювати некоректно.
Найцікавіші розробки – це помічники для бізнесу. Програми допомагають переносити ділові операції в звичні середовища спілкування людей. Хочете дізнатися, де ваша посилка – підключіть @novaposhta_bot, потрібно терміново конвертувати * doc в * pdf - попросіть @topdf_bot.
У телеграмі можна шукати товари з сайтів AliExpress, Ebay і Amazon просто підключивши чат-ботів. Їх зручно використовувати, якщо у вас великий потік клієнтів або є список поширених запитань.
Де гроші? Гроші в економії ресурсів
Навіщо мені «автовідповідач» в месенджері, запитаєте ви, якщо є оператори та менеджери, які і так дають відповідь на всі питання. Тут включається економія на витратах.
Перший аргумент. Робота такого «автовідповідача» безкоштовна, у нього немає вихідних, свят, він не втомлюється і не грубить. А відповідно ви економите на оплату понаднормових і не переживаєте за репутацію компанії.
Другий аргумент. Роботизовані «співробітники» відповідають завжди, вони не можуть не побачити повідомлення або забути відписати клієнту. Лояльність зростає разом з продажами.
Третій – у співробітників залишається більше часу на вирішення нестандартних завдань. Якість роботи зростає, і клієнти частіше будуть задоволені сервісом.
Дайте два
Зробити чат-бота для бізнесу, який діє на підставі правил, не дуже складно. Навіть якщо ви нічого не тямите в програмуванні. Для цього є спеціальні сервіси, наприклад, Manybot, ManyChat і FlowXO. Їх інтерфейс виконаний так, що ви не бачите кодову частину, а просто заповнюєте потрібні поля, як на конструкторі сайтів.
Чек-лист створення робота в Telegram і FB Messenger:
- Чат-бот повинен бути корисним. Це найголовніша умова. Якщо він ускладнює життя користувачеві, нічого прибуткового з цього не вийде.
- Визначтеся, для яких цілей вам потрібен робот. Наприклад, він може розсилати рекламні пропозиції або відповідати на запитання й відповіді.
- Подивіться, як влаштовані аналогічні програми. Вирішіть, що вам подобається, а що ні.
- Виберіть «tone of voice». Вирішіть, в якому стилі будуть написані ваші повідомлення, щоб користувачеві було приємно їх читати.
- Якщо це інформаційний чат-бот, визначтеся з частотою повідомлень, щоб не перевантажувати людей.
- Переконайтеся, що роботом зручно користуватися. Зробіть додаткові кнопки або, навпаки, спростіть навігацію.
Якщо вам потрібна багатофункціональна програма, в якій, наприклад, є можливість вибору товару, додавання його в кошик і оплати замовлення не виходячи з месенджера. Варто проконсультуватися з професійними розробниками, якщо ви відчуваєте, що вам не вистачає фонових знань. Адже якщо допустити помилки в фінансових операціях або неправильно оформити замовлення, то шкоди буде більше, ніж користі. Та й лояльності у покупця не добавиться. Розбирайтеся і пам'ятайте, що кома буває дуже важлива.
Читайте также о готовом бизнесе CitySites.