Робота по франшизі CitySites починається з моменту укладення договору між партнерами.
Франчайзі і франчайзер укладають угоду на право користування сайтом. За своєю суттю, це договір оренди програмного продукту (сайту), відповідно до умов якого покупець франшизи займається експлуатацією ресурсу, що є власністю продавця.
Стандартний договір оформляється терміном на два роки з можливістю автоматичної пролонгації. У цьому документі та додатках до нього враховані всі нюанси партнерства.
Співпраця з компанією CitySites здійснюється виключно в рамках угоди. Розглянемо основні моменти договору.
Про що договір?
При підписанні угоди франчайзер надає партнеру право на використання програмної розробки інтернет-ресурсу. При цьому CitySites зобов'язується надавати консультативне сприяння з питань експлуатації сайту і бізнесу в цілому.
Покупець франшизи використовує сайт відповідно до умов і вимог, визначених в договорі. Він також зобов'язується своєчасно вносити щомісячний платіж (роялті) і дотримуватися вказівок та інструкцій з ведення сайту.
Перелік матеріалів, які передаються разом з програмним продуктом, а також вимоги до заповнення розділів сайту, оформляються в додатках до договору.
При покупці стандартного пакета франчайзі отримує набір документів (в т. ч. навчальні матеріали), технічні роботи по запуску сайту і рекламну продукцію.
Додаткові послуги, такі як SEO-просування, послуги редактора стрічки новин і SMM, партнери оформляють, підписуючи додаткові угоди до договору.
Варто відзначити, що форма даного договору є стандартною для господарської діяльності різних країн. Законодавчо відмінності не принципові і регулюються Цивільним та Господарським кодексами.
Обов'язки сторін та умови розірвання договору
Крім зазначених вище основних обов'язків сторін, на франчайзера покладаються такі:
- не передавати права на використання сайту третім особам без письмової згоди франчайзі;
- надати доступ до груп в соціальних мережах, прив'язаних до сайту його внутрішнім функціоналом.
При цьому продавець франшизи має право:
- здійснювати контроль за порядком використання сайту;
- проводити рекламні кампанії з просування сайту;
- розміщувати рекламні seo-статті, блоки google adsense, збирати статистику google analytics.
Франчайзі зобов'язується:
- сприяти рекламування сайту;
- не передавати доступ до корпоративних даних і адміністративної зоні сайту третім особам;
- забезпечувати належну якість всіх послуг (робіт), що надаються міським порталом.
Договір може бути достроково розірваний за бажанням сторін або в разі невиконання зобов'язань (наприклад, незадовільне ведення сайту користувачем, розміщення на ньому заборонених матеріалів, порушення закону і т. д.).
Ще одним фактором припинення співпраці може стати несвоєчасна сплата роялті без поважних причин. Якщо покупець затримує платіж більш, ніж на 2 місяці, то франчайзер має право розірвати договір в односторонньому порядку.
Якщо таке бажання є у франчайзі, то він зобов'язаний повідомити партнера (в письмовому вигляді) про це не пізніше, ніж за місяць до передбачуваної дати припинення співпраці.
У разі розірвання договору, покупець зобов'язаний протягом 15 календарних днів припинити використання сайту, а також всієї символіки CitySites.
Компанія CitySites на даному етапі вибрала оптимальний і юридично вірний шлях закріплення відносин. Оскільки поки не існує ефективної системи контролю за виконанням всіх рекомендацій франчайзера. Пропозиції по веденню бізнесу несуть скоріше рекомендаційний характер.