Зростання популярності ефемерного контенту – світовий тренд інтернет-маркетингу. Йдеться про короткі відео- і фоторолики, що знаходяться в доступі протягом 24 годин після публікації, а потім безповоротно зникають. Першою такий формат візуального контенту запустила соціальна мережа Snapchat, далі Instagram і Facebook додали у себе функцію ефемерного контенту під назвою «Stories» («Історії»), за ними послідували інші соцмережі і месенджери.
Робота зі зникаючим контентом – нове завдання для бізнесу. «Історії» поступово стають активним інструментом просування компаній і брендів в соцмережах (SMM), хоча спочатку створювалися з ціллю залучити користувачів генерувати власний розважальний контент.
Чим корисні «Історії» для бізнесу?
1. «Історії» помітні, в Instagram і Facebook вони мають пріоритет у показі, так як розміщені у верхній частині стартового екрану мобільних додатків. Виділене місце гарантує, що публікації не загубляться серед нескінченного контенту в стрічці новин.
2. «Історії» дозволяють бізнесу бути недосконалим, знайти бренду людське обличчя, і, як результат, стати ближче до своїх покупців (клієнтів). Зображення та відео публікують без професійної обробки і редактури, це «живий» контент. Крім того, при його створенні доступні різні ефекти (накладання масок, фільтрів, стікерів, анімації), які дають автору творчу свободу і роблять «Історії» яскравими, безпосередніми і кумедними.
3. «Історії» допомагають бізнесу будувати довірчі відносини з цільовою аудиторією, адже зникаючий контент ближче до реального життя. Фото- і відеоролики показуються протягом 5-15 секунд. Щоб вони знайшли відгук у користувачів, то повинні бути відкритими, чесними і того ж вимагають від аудиторії.
4. «Історії» мають на увазі швидкий зворотній зв'язок. Ефемерний контент живе в мережі тільки 24 години, тому реакція на нього у користувачів практично моментальна, адже вони не можуть зберегти подібні публікації і відкласти їх перегляд на завтра.
5. «Історії» дозволяють бізнесу експериментувати з контентом, тестувати креативні ідеї. Через добу ефемерний контент зникне, тому негативні відгуки, помилки, прорахунки не так страшні для репутації компанії чи бренду, як публікації в основний стрічці.
Як бізнесу ефективно використовувати «Історії»?
1. Відкрийте завісу. Розповідайте фрагменти, дрібниці з життя компанії, її колективу, власників. Публікуйте невідомі факти про бренд. «Історії» повинні мати приватний характер, але в той же час бути цікавими для аудиторії тут і зараз.
2. Покажіть свій досвід і себе як експерта. Контент у вигляді коротких порад, покрокових інструкцій, корисностей, прогнозів буде корисним для користувачів.
3. Діліться секретами. Розміщуйте «Історії», яких ніде більше не знайти і, тим самим, створюйте довіру між компанією і її підписниками.
4. Робіть ексклюзивні пропозиції. Знижка, акція або бонус будуть доступні тільки користувачам, які відреагували на «Історію».
5. Залучайте користувачів. Дізнавайтеся їхнє ставлення до компанії, бренду через опитування. Дозволяйте їм висловлювати свою думку. Запитуйте, наприклад, про дату виходу в прямий ефір або тему, на яку варто дати поради. Дозвольте користувачам відчувати себе важливими, що компанія їх цінує.
Лайфхак наостанок
- Опубліковані в Instagram «Історії» автоматично з'являються в Facebook.
- Знімайте ролики вертикально, так як люди переглядають «Історії» через смартфони.
- Не потрібно дублювати ефемерний контент в основний стрічці.
- Викликайте через «Історії» приємні, позитивні емоції. Забавні ефекти оформлення публікацій допоможуть уникнути формальності.
- Розважайте користувачів за допомогою зникаючого контенту, але варто пам'ятати, що завжди можна зробити скріншот екрану, тому дотримання законів і норм етики ніхто не відміняв.