wbOTFfnuiWRevk01pK2nN5MzEtOkXAR8.jpgАдміністративна панель - програма або веб-сторінка для адміністрування чогось. Завдання адмінпанелі - створення і редагування контенту сайту.

Акредитація - процедура офіційного підтвердження відповідності об'єкта встановленим критеріям і показниками (стандарту). В журналістиці застосовується як процедура призначення журналіста і визнання його повноважень державним органом, громадським об'єднанням або організацією. Іншими словами, організація надає журналістові довіру, допускаючи його до проведених заходів.

Банер - прямокутні області різних розмірів, що використовуються для показу рекламних оголошень на сайті.

Брендинг - це процес формування іміджу бренду (марки) протягом тривалого періоду, а також просування торгової марки на ринку.

Брендування - дотримання загального фірмового стилю - візуальної та смислової єдності образу організації. Елементами фірмового стилю є: назва продукту, логотип, товарний знак, оформлення офісу, фірмове найменування, фірмові кольори, слоган, стиль і кольори спецодягу співробітників підприємства, а також інші об'єкти інтелектуальної власності, що належать організації.

Бренд-бук - офіційний документ компанії, в якому описується концепція бренду, атрибути бренду, цільова аудиторія, позиціонування компанії та інші дані, якими керується відділ маркетингу та керівники бізнесу для побудови комунікації зі споживачами та розвитку компанії в цілому. Крім цього, брендбук містить повне керівництво по фірмовому стилю, яке включає в себе докладний опис використання кожного фірмового елемента на різних носіях, як рекламних, так і корпоративних.

Вебінар - різновид веб-конференцій, проведення онлайн-зустрічей або презентацій через Інтернет. Під час веб-конференції кожен з учасників знаходиться за своїм комп'ютером, а зв'язок між ними підтримується через Інтернет за допомогою завантаженого додатка, встановленого на комп'ютері кожного учасника, або через веб-додаток.

Вічне посилання - це посилання, розміщене на сайті на весь термін його існування з разовою оплатою. Тобто ви підбираєте хороші сайти і купуєте посилання один раз і назавжди. Пошуковими системами набагато вище цінуються вічні посилання, так як зменшується ймовірність того, що таке посилання куплене на місяць-два, щоб просто штучно збільшити параметри сайту і підняти його в пошуковій видачі.

Тимчасове посилання - посилання, що вказує на розглянутий сайт, яке розміщується на донорському ресурсі лише протягом деякого часу (залежить від внесеної плати).

Індексація пошуковими системами - наявність сторінок сайту в базі пошукових систем. По суті - це обхід роботами пошукових систем сайту, і внесення його в базу. Пошукові роботи заносять в базу інформацію про сайт і всі його сторінки, які доступні для пошуку. Пошуковий бот індексує посилання, зображення, відео, та інші елементи на сайті.

Кейс - реальний випадок, на прикладі якого розбираються теоретичні ідеї. Метод кейсів (кейс-метод, метод конкретних ситуацій, метод ситуаційного аналізу) - техніка навчання, що використовує опис реальних економічних, соціальних і бізнес-ситуацій. Ті, що навчаються повинні дослідити ситуацію, розібратися в суті проблеми, запропонувати можливі рішення і вибрати найкраще з них. Кейси ґрунтуються на реальному фактичному матеріалі або ж наближені до реальної ситуації.

Конверсія - дія, яку маркетологи хочуть домогтися від відвідувача. Реєстрація аккаунта, додавання в корзину, заповнення анкети, використання функції пошуку і т.п. називають мікроконверсіями. Конверсії, пов'язані з оплатою продукту - макроконверсією.

Контент - це все, що є присутнім на сайті: текстовий зміст, зображення, аудіо, відео та інші файли будь-яких розширень. Для користувача контент може бути представлений для перегляду, скачування або інших дій. Регулярне наповнення сайту контентом є одним з ознак життєздатності сайту. Актуалізація контенту сайту - це необхідна умова його успішного просування.

Кросплатформеність - здатність програмного забезпечення працювати більш, ніж на одній апаратній платформі і (або) операційній системі. Забезпечується завдяки використанню високорівневих мов програмування, середовищ розробки і виконання, що підтримують умовну компіляцію, компоновку і виконання коду для різних платформ.

Лінкбілдінг (нарощування маси посилань) - дії по збільшенню кількості зворотних посилань на сайт - для поліпшення позицій в пошуковій видачі. Нарощування маси посилань здійснюється шляхом розміщення адреси сайту, який просувається, блогу або фірми з метою залучення відвідувачів і підвищення впізнаваності бренду.

Майданчиками для розміщення посилань можуть бути:

  • реєстрація в тематичних каталогах;
  • реєстрація в Картах (google, yandex, 2gis);
  • написання оголошень;
  • обмін посиланнями: можна знайти партнера, з яким ви обміняєтесь посиланнями на взаємовигідних умовах;
  • посилальні статті;
  • тематичні форуми;
  • інформаційні портали (сайти міста);
  • посилання з соціальних мереж;
  • фотокаталоги, фотозвіти;
  • написання відгуків з метою "прорекламувати" товар/послугу;
  • онлайн опитувальники;
  • відео, відео-каталоги (YouTube).

Особистий куратор (support manager) CitySites - сполучна ланка між франчайзером і франчайзі. Він супроводжує роботу з моменту підписання договору і протягом усього часу співробітництва, займається вирішенням спірних ситуацій, повідомляє про зміни та доповнення, допомагає впроваджувати різні нововведення в роботу, приймає пропозиції франчайзі і виносить їх на розгляд франчайзера.

Нативна реклама - спосіб, яким рекламодавець привертає до себе увагу в контексті майданчика та інтересів користувача. В оригіналі вона сприймається як частина сайту, що проглядається, враховує особливості майданчика, не ідентифікується як реклама і не викликає в аудиторії відторгнення. Нативна реклама має безліч переваг: вона враховує особливості майданчика і знаходиться в контексті інтересів користувача, має більше шансів на вірусне поширення в соціальних мережах; має високий рівень залученості; нативну рекламу не можна заблокувати; дає додатковий трафік.

Онлайн-реклама - реклама, що розміщується в інтернеті; просування товарів, послуг, організацій і підприємств, адресоване масовому клієнту і має характер переконання. Основні види інтернет-реклами:

  • банерна - розміщення графічної і текстової реклами на сайті у вигляді банерів;
  • контекстна реклама - тип реклами, при якому рекламне оголошення показується у відповідності до змісту, контекстом інтернет-сторінки
  • реклама в соціальних мережах;
  • рекламні статті та ін.

Охоплення реклами - частина (відсоток) населення, або цільової аудиторії, охоплена рекламним повідомленням хоча б один раз протягом аналізованого періоду. Це відсоток цільової аудиторії, що переглянули рекламу протягом певного відрізка часу.

Паушальний внесок - одноразовий платіж за право використання бренду франчайзера.

Рекламна кампанія - цілеспрямована система спланованих рекламних заходів, об'єднаних однією ідеєю і концепцією для досягнення конкретної маркетингової мети в рамках узгодженої маркетингової стратегії рекламодавця.

Ретаргетинг - маркетинговий прийом, коли на різних рекламних майданчиках користувачі бачать пропозиції товарів або послуг, якими вони не скористалися під час відвідування конкретного сайту. Наприклад, після перегляду категорії ноутбуків Самсунг в інтернет-магазині користувач бачить оголошення в рекламній мережі Яндекс «Для вас ноутбуки Самсунг зі знижкою 30%». Ще одна стратегія ретаргетинга - показ оголошень з метою допродажу чинним клієнтам супутніх товарів.

Керівництво для франчайзі (інструкція для франчайзі) - це звід норм і правил, які франчайзі зобов'язується неухильно дотримуватися при веденні свого бізнесу, щоб домогтися відповідності бізнес-моделі франчайзера. У грамотно складеному керівництві наводиться детальна програма поведінки франшизоодержувача в тій чи іншій ситуації. Керівництво не замінює, а доповнює навчання, яке проводить франшизодавець.

Роялті - регулярні платежі, що здійснюються франчайзі на користь франчайзера. Роялті може бути відсотком від прибутку або фіксованою сумою.

Середній чек - це товарообіг в грошовому вираженні, приведений до кількості чеків за певний період, сума всіх здійснених клієнтами покупок за певний період часу, поділена на кількість чеків за той же період.

Таргетинг - рекламна стратегія, в рамках якої сайти демонструють своїм відвідувачам оголошення, безпосередньо пов'язані з їх інтересами та уподобаннями. Необхідну інформацію маркетологи отримують шляхом відстеження покупок та історії переглядів.

Трафік на сайті - це загальна кількість відвідувачів, що зайшли на сайт, з певних джерел за встановлений часовий період. Джерелами трафіку можуть бути: пошукові системи (Google, Yandex і т.д.), соціальні мережі, різноманітні інтернет-майданчики (блоги, форуми, дошки оголошень), а також прямі заходи (офлайн оголошення, закладки браузера). Трафік сайту буває не тільки вхідним, але і вихідним - коли користувачі заходять з сайту по розташованих на сторінках зовнішніх посиланнях (в т.ч. рекламних блоках). Щоб стежити за трафіком на сайт встановлюються спеціальні лічильники. Найпопулярнішими сервісами з надання такої статистики (і не тільки її) є LiveInternet, Яндекс.Метрика і Google Analytics.

Цільова аудиторія (ЦА) - це група людей, об'єднаних спільними ознаками (стать, вік, рід занять, соціальний стан і т.д.), або об'єднана заради якої-небудь мети або завдання. Це та аудиторія, на яку, в першу чергу, цільовим чином спрямована маркетингова комунікація. І саме ця група людей в першу чергу стане покупцем послуги або товару.

Цільова аудиторія має загальні або схожі:

  • ознаки (демографічні, географічні, економічні, психографічні та ін.);
  • мотивації до покупки;
  • методи і способи здійснення покупки;
  • переваги до місця здійснення покупок.

Франчайзі - особа, яка отримала право займатися підприємницькою діяльністю під товарним знаком франчайзера. Покупець франшизи.

Франчайзер - компанія, що дозволяє приватним та юридичним особам використовувати за певну плату свій бренд, технології та продукцію. Це продавець франшизи і власник продукту.

Франчайзинговий пакет - це форма існування готової для продажу франшизи у вигляді пакету документів для франчайзі та документів внутрішнього користування франчайзера. У нього входить бренд-бук, керівництво з управління франчайзинговим підприємством, політика франчайзингу та комплект правових документів. Складання франчайзингового пакету - один з важливих етапів підготовки франшизи на продаж, так як від його якості залежить як вартість франшизи, так і репутація самої компанії.

Франшиза - це комплекс прав користування брендом і бізнес-моделлю франчайзера, а також інших благ, необхідних для створення та ведення бізнесу. Як франшизи можуть виступати методи ведення бізнесу, товарний знак, технологія зі взаємними зобов'язаннями і пільгами між стороною, що передає (франчайзер) і стороною, що отримує (франчайзі), які надаються за плату і оформлені відповідно до закону про охорону інтелектуальної власності.

Call to action (заклик до дії) - заклик, мотивуючий відвідувача на негайну реакцію - заповнення форми, зворотній дзвінок і т.п. Це головні елементи сайту, що ведуть до конверсії.

Google Adsense - сервіс реклами від Google. Програма автоматично розміщує на веб-сайтах текстові та графічні оголошення, які підходять по контексту. Власники сайтів, що розміщують рекламу, отримують дохід за кліки (переходи відвідувачів по рекламних посиланнях) і покази реклами.

Google Analytics - безкоштовний сервіс, що надається Google для створення детальної статистики відвідувачів веб-сайтів.

KPI або Ключові показники ефективності - показники діяльності підприємства / співробітника, які допомагають організації в досягненні стратегічних і тактичних цілей. KPI дозволяють виробляти контроль ділової активності співробітників, підрозділів і компанії в цілому

SEO - комплекс заходів щодо внутрішньої і зовнішньої оптимізації для підняття позицій сайту в результатах видачі пошукових систем по певних запитах користувачів, з метою збільшення мережевого трафіку (для інформаційних ресурсів) та потенційних клієнтів (для комерційних ресурсів) і подальшої монетизації (отримання доходу) цього трафіку .

SEO-оптимізатор - це фахівець, який робить з сайту ефективний інструмент бізнесу за рахунок використання пошукового маркетингу. Він розробляє, а потім впроваджує стратегію розвитку сайту таким чином, щоб сайт залучав все більше і більше цільового пошукового трафіку.

SEO-оптимізований текст - це особливий вид статей, оптимізованих під просування в пошукових системах. Основна відмінність seo текстів від звичайних - наявність потрібної кількості ключових слів, за якими цей текст просувається в пошукових системах.

SMM (Social Media Marketing) - процес залучення трафіку або уваги до бренду або продукту через соціальні платформи. Це комплекс заходів щодо використання соціальних медіа в якості каналів для просування компаній і вирішення інших бізнес-завдань. Основний акцент робиться на створенні контенту, який люди будуть поширювати через соціальні мережі самостійно, підвищуючи популярність бренду. SMM не є відкритою рекламою. Йдеться про ненав'язливу рекламу, побудову спільнот бренду і надання якісного контенту, що привертає аудиторію до вас і вашого продукту. При просуванні важлива неформальна, довірча атмосфера - так люди краще сприймуть опубліковані продукти і послуги, а імідж бренду підвищиться.

UTM-мітка - невеликі фрагменти коду, які додаються в URL-адресу. Кожен параметр в UTM-мітці складається з двох частин - назва параметра і його значення. UTM-мітки допомагають отримати детальну інформацію по кожному джерелі трафіку. Наприклад, визначити, які ділянки рекламної кампанії приносять найменшу кількість прибутку. Це допоможе оперативно реагувати на зміни на сайті і перерозподіляти рекламний бюджет. Як правильно створювати мітки, можна дізнатися в довідці по роботі з Google Analytics.