VRZoSb1jWDOnPZarfGuRKQuagVRBfoyH.jpg

Типовий міський сайт в мережі CitySites базується на трьох китах: на власному міському сайті, на продажах реклами і на роботі журналістів (створення контенту). Перші два кита ми вже з вами розібрали, тепер поговоримо про новинну стрічку.

Частина 1: Як заробити на сайті і додатку міста від CitySites?

Частина 2: Огляд можливостей технічної платформи CitySites.

Про нюанси роботи розповідає Віра Черенко, штатний журналіст одного з наших міських сайтів.

Для чого необхідна редакція?

Наявність гарної редакції для сайту - запорука швидкого розвитку сайту та формування постійної аудиторії. Редакція створює новини - найцікавіший продукт вашого міського сайту. Чим цікавіша і резонансна новина, тим краще реагує на них аудиторія. Це призводить до "снігової грудки" у вигляді відвідувачів - вдала стаття розлітається по місту за принципом сарафанного радіо. А для інтернет-проектів правило просте: більше відвідувачів - більше грошей.

До слова, навіть не думайте про покупку такого проекту якщо плануєте писати новини самостійно і одноосібно. Навіть якщо ви професійний журналіст. Зусилля керівника повинні направлятися на розвиток проекту, штовхати його вперед, але аж ніяк не витрачати їх на написання заміток нехай і про своє найулюбленіше місто.

Стереотип: в маленькому місті нічого не відбувається

Зустрічалася з такою думкою неодноразово, для блогу Сіті Сайтс написала окрему статтю, чому це не так.

Який формат новин?

Усередині мережі існують певні вимоги до написання заголовків новин, ілюстрацій, як часто повинні виходити новини і т.д. Конкретно я рекомендую робити максимально різноманітну стрічку новин. Наприклад, як мінімум додавати фото з місця подій (така новина маркується ярликом "фотосюжет"), а ще краще - відео сюжети. Відвідувачі люблять відео, це простий спосіб швидко дізнатися що сталося насправді, а також є сильним доказом.

Робіть спецпроекти - це такі великі журналістські проекти, в яких редакція робить порівняння якихось послуг або сервісів міста. Наприклад, краще таксі в місті, або новобудова. За участь в такому рейтингу можна брати гроші з учасників, і це цікавий матеріал для відвідувачів.

І не пишіть дурниць. У сайту повинна бути певна стилістика і рамки дозволених тем. Наприклад, якщо ви обожнюєте американський футбол, то не варто писати про перемогу улюбленої команди. Тільки якщо в ній грав спортсмен, родом з вашого міста.

Про оригінальний контент. Чула, що мої колеги використовують не тільки класичну відеокамеру для зйомок, але і дрони. Крута штука для новинного сайту, якщо є можливість інвестувати в неї - рекомендую. Тільки за умови, що знайдете їй застосування крім як в редакції - наприклад, знімаючи відео-сюжети на замовлення. Хороший дрон - задоволення не з дешевих, і звичайно він повинен себе окупати. Подивіться приклади зйомок для сайту міста.

Як зібрати редакцію в своєму місті?

Тут варто відштовхуватися від населення міста. Чим більше місто, тим складніше висвітлювати всі події, банально потрібна більша кількість людей. Для міста з населенням мільйон жителів це може бути 6-7 чоловік, включаючи відеооператора і кореспондента. Для невеликих міст буде досить одного інтерактивного журналіста (про це нижче).

Журналіст - кадр рідкісний, і не завжди виходить швидко знайти того, хто підійшов би за якістю письма і продуктивності. Але перейматись не варто. Навіть в невеликих містах є жителі, які цікавляться журналістикою, таких можна брати "на виріст". Редактор франчайзингової мережі і куратор можуть давати підказки у вигляді ідей для новин або конкурсів. Головне - не крадіть новини, обходячись лише рерайтером.

CitySites - як один з рятувальних кругів журналістам?

Не беруся робити далекосяжні прогнози, але поділюся своїми думками, що незабаром такі платформи, як CitySites, геть витіснять і замінять доживаючих свій вік ЗМІ. І це логічно, оскільки деякі носії інформації кануть в лету за непотрібністю і непрактичністю. Я говорю про газети. Але чи відбудеться те ж саме з журналістами?

Один власник франчайзі CitySites задав мені провокаційне запитання, навіщо витрачатися на журналіста, якщо в штаті вже передбачений рерайтер? Я розумію, звичайно, бажання керівників заощадити на тій чи іншій вакансії, але, повірте, журналіст Вам буде необхідний, і на те є свої причини.

По-перше, багато хто необізнаний в тонкощах журналістики, люди мало розрізняють такі поняття як рерайт, копірайт, копіпаст, унікальність контенту, пост або перепост. Щоб не здатись занудною, скажу одне: професійний журналіст зможе бути рерайтером, але от не всякий рерайтер - стане журналістом. Як правило, рерайтер працює віддалено, черпаючи інформацію з другорядних джерел. Для цього не потрібно спеціальної освіти або роками напрацьованого досвіду журналістської роботи. Відповідно, Ваш сайт буде наповнюватися контентом не першої свіжості, технічно обробленим і мало цікавим місцевим споживачам. І такого контенту - маса! По-друге, рерайтер ніколи не зможе забезпечити матеріалами унікальні ілюстрації, коментарі фахівців або ж ефект присутності на місці події.

Інша справа - журналіст, який здобув інформацію особисто, побував безпосередньо на місці події або поспілкувався з першоджерелом. З-під пера цього журналіста вийде справжній авторський матеріал, персоналізований. Той журналіст, що володіє сучасними технологіями, прямо з місця події або по шляху до редакції може викласти на сайт гарячу новину з оригінальним фото і авторським коментарем. Не новина, а гарячий пиріжок! Ось в чому сенс мережевого журналіста, який вміє оперативно добувати і доставляти інформацію. Найсвіжіший, оригінальний матеріал. Такі й створюються мною і моїми колегами в Сіті Сайтс.

Подія набуває емоційність, забезпечується якоюсь особистою думкою, ставленням очевидця до подій. І головне - такий матеріал здатний викликати у читача реакцію: лайк, репост або коментар. Інтернет не даремно називають «всесвітньою павутиною», оскільки реакція однієї людини як по ланцюжку поширюється до інших читачів. Так формується аудиторія сайту, підвищується репутація та популярність сайту. І, що важливо, це безкоштовно.

Мій досвід: CitySites зробив з мене інтерактивного кореспондента

З особистого досвіду скажу, що якщо раніше в мої обов'язки входило тільки грамотно і красиво написати матеріал, то сьогодні доводиться вміти цей матеріал проілюструвати, адаптувати, поширити і простежити за реакцією реципієнтів.

Коли я стала штатним співробітником CitySites, то я відразу відчула, що планка якості в компанії неймовірно висока. Раніше джерелом інформації для мене були уповноважені органи, прес-служби і підприємства. Сьогодні ж ми моніторимо життя міста через ВКонтакте, Facebook, Twitter, його жителів, новину можна дізнатися навіть в Інстаграмі публічної персони. Зауважте, наскільки часто сучасні політики і артисти з'являються в соцмережах - це новий вид піару, роботи, взаємодії з аудиторією. Всі служби перейшли в простір Всесвітньої павутини. Коментарі, консультації, заяви - все робиться в Інтернеті. Це багато в чому скорочує час отримання і обробки матеріалу.

Природно, безліч ключових подій відбуваються офлайн - на надзвичайні події швидко висувається журналіст, робить фото на свій смартфон або планшет, і вже дорогою назад в офіс постить новину. Все відбувається швидко, інформативно і ефективно.

В мої обов'язки входить виклад новини, написання яскравого, чіпляючого заголовка і візуальна подача інформації. Тут стануть в нагоді навики журналіста, дизайнера, фотографа, верстальника. Але в CitySites все це повинна вміти робити одна людина - в цьому і полягає особливість інтерактивного кореспондента.

Іншими словами, мережевий журналіст Сіті Сайтс - це фахівець-багатоверстатник, універсальний солдат.

Професіоналізм - наріжний камінь успіху

І всі ці трансформації проходять на твердій платформі професійних знань: як добути, обробити і подати інформацію, як працювати з джерелами, з людьми, яка відповідальність за неправдиві відомості або плагіат ... Ну не дарма ж цієї професії вчаться кілька років, а потім все життя освоюють на досвіді? Що не кажіть, але професіоналізм - це наріжний камінь будь-якого бізнесу, тому від якості кадрів залежить якщо не все, то більша частина успіху.

Дякую за увагу!