Добрий день, сьогодні хочу звернути увагу колег по цеху на проблему, яка здається мені актуальною. Мова в статті піде про зміну переваг цільової аудиторії не тільки конкретно взятого ресурсу, але цілого покоління споживачів.
Така тенденція давно вже почала простежуватися в світі digital ... Я говорю про те, що телебачення вмирає, в інтернеті йде війна з блокувальниками реклами, старі методи вже не працюють, ведеться активний пошук нових способів утримання уваги клієнтів.
Можна сказати, що після тривалого періоду стабільності реклама почала еволюціонувати з величезною швидкістю. Відбувається стирання кордонів реального і віртуального, реклама стає менш нав'язливою, більш розумною і цікавою. Для більшості з нас це очевидно, але що все-таки лежить в основі цих процесів?
Я думаю, що в першу чергу, це залежить від характеру клієнтів, який змінюється в залежності від того, якими установками і цінностями вони користуються. Для цього пропоную провести аналіз трьох поколінь, на підставі яких формувався і видозмінювався ринок. Почнемо з покоління X, розглянемо відмінність з поколінням Y і перейдемо до цікавого для нас покоління Z.
Покоління Х
До покоління Х на думку західних експертів, можна віднести людей, що народилися в період з середини 1960-х до середини 1980-х. Це покоління у якого не було інтернету, але ще було уявлення про тяготи війни і голоду, що дісталося їм від батьків. Вони знали - щоб домогтися чогось у цьому житті потрібно наполегливо працювати, акцент ставився на стабільність - сім'я, робота, діти.
Покоління Y
Наступне покоління отримало позначення Y. У всіх на слуху слово міленіали, яким їх охрестили, це люди які народилися з 1981 по 2000-рр. Покоління Y протиставляє себе поколінню X, стабільність в роботі більше не головне, планування життя відходить на другий план. Головним стає бажання самореалізуватися, зробити світ кращим. І щоб тебе нарешті помітили. Звідси і яскрава проблема даного покоління завищені очікування від життя, які посилюються з розвитком інтернету і технологічним бумом.
Покоління Z
Покоління Z це "цифрові люди" народжені з 1995 по 2010 рік. Особливість даного покоління полягає в тому, що вони краще розбираються в гаджетах, ніж в людських взаєминах. Це обумовлено тим, що покоління Y, тримає своїх дітей під постійним наглядом: діти відвідують додаткові заняття, гуртки секції. Звідси випливає, що відсутність спілкування з однолітками, замінюється високою активністю в соціальних мережах. Проте для покоління Z велику цінність має сім'я, як єдиний острівець, де вони можуть почувати себе в безпеці.
Для нас цікаво те, що ці молоді люди починають бути активними споживачами ринку і в найближчі роки їх стане тільки більше. Тут і з'являються перші нюанси з якими нам належить працювати.
По-перше, варто чітко розуміти, що це люди які не уявляють собі світ без інтернету і не цікавляться телебаченням. По-друге, в їх свідомості відсутнє розмежування між віртуальним і реальним. Інформація сприймається по заголовках, для того щоб бути в курсі останніх подій, особливо не зациклюючись на змісті самого послання.
Важливо зрозуміти, що таких клієнтів неможливо зацікавити звичайним описом якостей продукту або його вигодами, вербальна складова реклами відмирає. А інтерес до інформації може викликати тільки його візуальна або емоційна подача.
Ці тенденції говорять про те, що нове покоління починає набирати обертів, диктуючи нам свої правила, які бізнес не в змозі ігнорувати. На мій погляд краще в такій ситуації - симбіоз поколінь.
Уже сьогодні у нас є можливість не вивчати покоління Z дистанційно, а спілкуватися з ними безпосередньо. Для цього просто запросіть їх на роботу. При правильній організації роботи, ці юнаки самі покажуть вам в якому напрямку рухатися і навіть зроблять це з притаманною їм часткою творчості і креативу. Це не тільки допоможе вам убезпечити свій бізнес, а й заощадить вам купу нервів.
Для початку варто звернути увагу на організацію всередині колективу, зараз в нашу компанію приходять люди яким щойно виповнилося 19-20 років. Оскільки ці люди не здатні до побудови довгострокових відносин з людьми, таке ж ставлення у них і до роботи, якщо їх щось не влаштовує вони йдуть, це призводить до плинності і до справжнього головного болю у HR менеджерів компанії.
Але інтерес в таких кадрах зростає, так як вони здатні працювати з великими обсягами інформації, завжди в тренді останніх подій, які вони черпають з соціальних мереж, не кажучи вже про те, що вони спілкуються з технологічними новинками з пелюшок. Щоб отримати й утримати такого співробітника, потрібно дотримуватися наступних простих правил:
Ієрархія
Покоління Z її просто не сприймає, ставлення до начальства повинно бути приятельським або ніяким. Начальство має виступати в ролі наставника, до якого можна завжди звернутися за порадою. Взаємоповага основний елемент в побудові конструктивного діалогу, а так само гарантія того, що всі будуть задоволені.
Завдання
При постановці повинна дотримуватися конкретика, найкраще коротко описати задачу і далі використовувати списки з поясненням кожного пункту. Таким чином ви отримаєте грамотно виконане завдання. Якщо ж ви пустите справу на самоплив, то ризикуєте пояснювати це ж завдання повторно, так як воно буде виконано лише для того щоб від нього позбутися.
Терміни
Будь-яке покоління розуміє, що є терміни виконання завдання. Чітко визначте рамки дедлайну і покарання за невиконання, таким чином ви, по-перше встановите правила, які повинні виконувати всі. По-друге це відсіє ледарів. Хоча я не знаю жодної людини, яка не провалювала б дедлайни, іноді здається, що це у нас в ДНК.
Інтерес
Головний фактор який рухає цілими поколіннями молодих людей, підносьте рутинні завдання цікаво, поясніть як вони вплинуть на роботу компанії в цілому. Так само варто пам'ятати, що гроші в житті покоління Z не головне, робота лише засіб за допомогою якого, вони отримують свої розваги.
Який можна зробити висновок?
Підводячи підсумки можна сказати, що підростає нове покоління споживачів, про яке на відміну від Y, майже нічого не відомо, але наприклад в нашій компанії дана проблема була вирішена за допомогою інтеграції невідомої змінної в роботу. За допомогою простих правил ми, організували для Z комфортні умови праці, а вони в свою чергу розповідають і показують в якому напрямку вести бізнес, щоб завтра не опинитися на смітнику історії.
Читайте також про франшизу CitySites.