bVUzxa4X4yX_TEVCcdGTGbjX0McK-6T_.jpg

Секрети журналістики в CitySites

Головне завдання інтерактивного журналіста - зацікавити читача. Спробуємо розібратися, як привернути увагу середньостатистичного користувача і, по можливості, викликати в нього реакцію або спонукати до дії.

Якщо говорити про сайти мережі Сітісайт, то місцеві журналісти пишуть для категорії людей, об'єднаних географічним розташуванням. На цьому їх схожість закінчується. Починаються суцільні відмінності від віку і соціального статусу, до смакових і релігійних уподобань.

Професійний фахівець по контенту повинен бути наполовину психологом, щоб уміти передбачити і проаналізувати різні фактори, здатні зробити матеріал популярним серед користувачів і викликати загальний резонанс. Іншими словами, потрібно зуміти стати цікавим для представників найбільш різношерстої аудиторії.

  • Як вчили мене мої педагоги - корифеї журналістики, людина одержима лише кількома першорядними потребами в житті. Зробивши ставку на них, як на головну тему матеріалу, Ви не помилитеся. Пам'ятаю, в їх число входять їжа, сон, безпека, житло, здоров'я, секс, відпочинок та ін. В будь-якому випадку, торкнувшись однієї з цих проблем, Ви гарантовано привернете увагу читача.
  • Незмінним прийомом заманити аудиторію залишається старий добрий заголовок. У сфері інтернет-медіа він повинен бути помітним, провокаційним, привабливим, кричущим, інтригуючим, скандальним, - головне, щоб чіпляв.
  • Оскільки час найбільш читаючої нації в світі в минулому, варто враховувати, що наш читач ледачий. Змиріться. Не всякий, хто купиться на Ваш заголовок, дочитає весь матеріал до кінця. Тому, в оформленні інтернет новини з'явилася така фішка як дескріпшн - короткий опис змісту. Вищий пілотаж для журналіста - створити настільки цікавий і привабливий вступ, щоб після нього захотілося докопатися до суті новини і прочитати матеріал «від корки до корки».
  • І ще одна незмінна складова цікавого інтернет-матеріалу - оформлення. Так, з віком ми не перестаємо любити картинки, тому новина без повноцінної ілюстрації - порожній звук. І якщо ви жадаєте заволодіти увагою користувачів, пускайте в хід весь арсенал дизайнерських та художніх прийомів: винесення, цитати, виділення кольором, колажі, фотожаби, професійні малюнки і фото, - в нашій справі всі засоби хороші.

Як написати хорошу новину чи з чого таки готують в CitySites

Тепер, про зміст:

- Щоб Ваш матеріал зачепив, робіть його проблемним. Ваша аудиторія в офлайні стурбована цілком земними клопотами: пенсії, комуналка, безробіття, навчання, транспорт та інші людські проблеми. Залучіть увагу читачів, вникаючи в їх проблеми і пропонуючи їх рішення.

- Ексклюзив ніколи не вийде з моди, тому створюючи унікальну інформацію, Ви «приречені» на увагу і успіх з боку читачів.

- Філософія, роздуми, аналітика та інша теорія - це, звичайно, добре. Але Ваш читач більше зацікавиться і запостить практичну інфу, яку можна застосувати на ділі, використовувати в умовах реального життя. Тому практика, практика і ще раз практика. Робіть ставку на те, що корисно, а не просто інформативно.

- Мене вчили доносити інформацію доступною, людською, а не езоповою мовою. Ви можете тричі бути освіченим, ерудованим і освіченим, але Ви - всього лише рупор, який повідомляє інформацію в доступній формі. Навіть якщо текст спочатку химерний, напханий статистикою або специфічною термінологією - адаптуйте його для читача. Зробіть так, щоб інформація, як і блюдо, була легкозасвоювана.

- Зробіть свій матеріал соціально спрямованим. Надайте йому настрій, позицію, спонукання, мотивацію. Пишіть не для галочки, а для конкретного адресата, який може прочитаною інформацією перейнятися, надихнутися і спалахнути.

- Не вважайте своїх читачів гіршими або дурнішими за себе. Не робіть за них вибір, що добре, а що погано. Подавайте достовірну і вичерпну інформацію, а судити і аналізувати дайте аудиторії. Залишайте простір для роздумів, домислів і післясмаку інформації.

- Ще одна хитрість - це персоналізація. По можливості, використовуйте в своїй творчості приклади з життя: свого, друзів, сусідів. Подана під таким соусом інформація завжди легше засвоюється і читається з великим інтересом, ніж сухі факти.

- На жаль, ніколи з «моди» не вийдуть матеріали під грифом «події» і «кримінал». Будь-яка замітка про вбивства, трагедії, аварії і злодіяння буде затребувана. Так уже влаштована людина. Додайте до такого інформаційного приводу кричущий заголовок, і все, успіх гарантований.

В цілому, можна всі поради узагальнити в одну - ставте себе на місце читача. Завжди ставте питання: «а мене б зацікавив такий заголовок?» Або «а мені було б цікаво дочитати до кінця?». До того ж, оперуйте тільки перевіреними фактами, посилайтеся на авторитетні джерела, залишайте в тексті місце діалогу з читачем, а не твердженням, і продумуйте візуальне оформлення тексту. З урахуванням усього вищевикладеного, у Вас обов'язково вийде гідний матеріал. До нових зустрічей в онлайні.

Віра Черенко